xiglet Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Hei Jeg jobber med å lage en videosnutt der man ser jordkloden, man zoomer inn hele tiden, ned på europa, norge, oslo, et bygg, ned en ventilasjonskanal, gjennom et par etasjer og så inn på øynene på en person. Dette gjør jeg på følgende måte: - har zoomet inn med google earth og fått kjørt capture på dette - når bildet så begynner å bli kornete, tar jeg capture av en frame, redigerer i photoshop, lager øyere oppløsning og retusjerer så bildet blir penere og jeg kan zoome litt til. - Dette legger jeg så på en overflate i 3dsmax, tar den ene bygningen og lager en 3dimensjonal "kloss", lager en ventilasjonssjakt med en vifte på og så fører "kameraet" ned denne. - så filmer jeg fra i en lagerbygning ned fra taket og ned til øynene på en person. Dette gikk faktisk ganske bra, men naturlig nok ble overgangen fra google earth-zoom og 3d-rendringen unaturlig. (man ser fargene blir litt forandret, speed på zoom stopper opp litt etc). Så hvordan løse dette? Jeg tenkte å bare lage en "cross disolve transmition" i premiere (jeg kan ikke AFX) men det blir fortsatt for dårlig. Så kom jeg på ide nr 2. Jeg kan lage på en "tv-signal-forstyrrelse" 2-3 steder i klippet. Altså at et på 2-3 steder på klippet kommer det litt støy ("snø-vær", bildet forskyves litt + en suse-lyd som kommer når man får inn dårlige analoge signaler på radio/tv). Den ene plasseringen av støy kommer selvfølgelig på stedet der det går fra google earth-zoom til 3ds-zoom slik at man ikke så godt ser overgangen. Spørsmålet, hvordan får jeg til dette? Tips anyone?
xiglet Skrevet 18. november 2006 Forfatter Skrevet 18. november 2006 Fant forresten noe som heter "Bad TV" - special effects i AFX ... skal se om de kan brukes på en måte... Er fortsatt åpen for tips
AiDahl Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Hei Jeg jobber med å lage en videosnutt der man ser jordkloden, man zoomer inn hele tiden, ned på europa, norge, oslo, et bygg, ned en ventilasjonskanal, gjennom et par etasjer og så inn på øynene på en person. Dette gjør jeg på følgende måte: - har zoomet inn med google earth og fått kjørt capture på dette - når bildet så begynner å bli kornete, tar jeg capture av en frame, redigerer i photoshop, lager øyere oppløsning og retusjerer så bildet blir penere og jeg kan zoome litt til. - Dette legger jeg så på en overflate i 3dsmax, tar den ene bygningen og lager en 3dimensjonal "kloss", lager en ventilasjonssjakt med en vifte på og så fører "kameraet" ned denne. - så filmer jeg fra i en lagerbygning ned fra taket og ned til øynene på en person. Dette gikk faktisk ganske bra, men naturlig nok ble overgangen fra google earth-zoom og 3d-rendringen unaturlig. (man ser fargene blir litt forandret, speed på zoom stopper opp litt etc). Så hvordan løse dette? Jeg tenkte å bare lage en "cross disolve transmition" i premiere (jeg kan ikke AFX) men det blir fortsatt for dårlig. Så kom jeg på ide nr 2. Jeg kan lage på en "tv-signal-forstyrrelse" 2-3 steder i klippet. Altså at et på 2-3 steder på klippet kommer det litt støy ("snø-vær", bildet forskyves litt + en suse-lyd som kommer når man får inn dårlige analoge signaler på radio/tv). Den ene plasseringen av støy kommer selvfølgelig på stedet der det går fra google earth-zoom til 3ds-zoom slik at man ikke så godt ser overgangen. Spørsmålet, hvordan får jeg til dette? Tips anyone? 7312530[/snapback] Er vell ikke noe super svar, men du kan jo prøve å søke på no sound effects og se om du finner noe som ligner på den lyden du vil ha! Prøv google. Og for tv signal skurringen ligger vell den effekten i premiere, ellers kan du rendere filmen som du vil ha den så legge på den effekten fra et annet program igjen feks vegas! Som jeg vet har den efekten.
escort1 Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Hvorfor ikke lage alt i 3ds når du har det da? Da får du samme uttrykk på hele sekvensen. Etterpå kan du ev. legge på noen filter i et videoredigeringsprogram for at det ikke skal se så "plastikk" ut som det ofte gjør fra 3ds. Vet det finnes ting i 3ds også som gør dette men det er mange år og versjoner siden jeg brukte 3ds. "Problemet" med 3d animasjon er at det ofte blir "for bra" det kan hjelpe med litt blur o.l.
xiglet Skrevet 20. november 2006 Forfatter Skrevet 20. november 2006 Vel, for det første måtte jeg ha texture på hele kloden og det er umulig ... alle kartene fra google earth må være på mange tb. Med "for bra" mener du for "crisp" tenker jeg, men det har jeg løst Har klart å lage denne støyen fint nå med AFX og det funker fett. Ble faktisk bedre enn uten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå