HoaXed Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Hællæ! Jeg har nå lest gjennom hele javascriptsource.com og 8 sider her på forumet men har ennå ikke funnet hva jeg egentlig er ute etter, er ikke så flink i dette heller. Ennå. Det jeg trenger at når jeg skriver i en input kommer det opp "live" på en annen del av siden. Hvordan kan dette gjøres? Takk.
Drømmemannen Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 (endret) Enkel versjon: <p id="output"></p> <input type="text" onkeyup="document.getElementById( 'output' ).innerText = this.value"> En litt mer standard-kåt versjon: <script type="text/javascript"> function displayThis( text ) { var outputElement = document.getElementById( "output" ); var output = document.createTextNode( text ); if ( outputElement.firstChild ) { outputElement.replaceChild( output, outputElement.firstChild ); } else { outputElement.appendChild( output ); } } </script> <p id="output"></p> <input type="text" onkeyup="displayThis( this.value )"> Edit: Jeg ville forresten gått for den standard-kåte versjonen. Ingen grunn til å bruke ustandard kode når man kan bruke standard kode. Her har du en standard-kåt versjon som rydder opp etter seg også! <script type="text/javascript"> function displayThis( text ) { var outputElement = document.getElementById( "output" ); if ( text.length == 0 ) { if ( outputElement.firstChild ) { outputElement.removeChild( outputElement.firstChild ); } } else { var output = document.createTextNode( text ); if ( outputElement.firstChild ) { outputElement.replaceChild( output, outputElement.firstChild ); } else { outputElement.appendChild( output ); } } } </script> <p id="output"></p> <input type="text" onkeyup="displayThis( this.value )"> Endret 18. november 2006 av balletryne
HoaXed Skrevet 27. november 2006 Forfatter Skrevet 27. november 2006 Tusen takk for eksempelet du ga meg. Har prøvd meg helt siden du skrev det men har ennå ikke klart å integrere det eller forandre det til min fordel. Kan forklare nærmere hva det skal brukes til. Litt ned på siden her har jeg tre inputbokser, når noe fylles inn i disse feks FF0000 så endres teksten til rød. Tar jeg FFFFFF blir den hvit. Får den rett og slett ikke til å forandre seg. Noen som kan hjelpe meg litt videre på vei?
Kagee Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 (endret) Du forklarte deg ikke så bra i post 1. Dette er CTRL + C fra DW, håper du klarer å tilpasse det dine formål. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd"><html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <title>Untitled Document</title> <script type="text/javascript"> function changeColor(from, to) { document.getElementById(to).style.color = from; } </script> </head> <body> <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td><label for="textfield">Bakgrunnfarge -</label></td> <td><input name="textfield" onkeyup="changeColor(this.value, 'textfield_preview')" type="text" value="000000" /><span id="textfield_preview">Valgt farge!</span></td> </tr> <tr> <td><label for="textfield2">Tekstfarge -</label></td> <td><input name="textfield2" onkeyup="changeColor(this.value, 'textfield2_preview')" type="text" value="000000" /><span id="textfield2_preview">Valgt farge!</span></td> </tr> <tr> <td><label for="textfield3">Tekstfarge 2 -</label></td> <td><input name="textfield3" onkeyup="changeColor(this.value, 'textfield3_preview')" type="text" value="FF0000" /><span id="textfield3_preview">Valgt farge!</span></td> </tr> </table> </body> </html> Edit: Typo x2 Endret 29. november 2006 av Kagee
AlecTBM Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 (endret) jeg har et enkelt script som jeg sikkert kan endre litt på EDIT: <html> <head> <script> function live( input, output ) { var input2 = document.getElementById( input ).value document.getElementById( output ).style.color = input2 } </script> </head> <body> <textarea id="input" onkeyup="live('input', 'output')"></textarea><br><br> <p style="color: #FF0000; " id="output">Tekst</p><br><br> </body> </html> der har du den Endret 3. desember 2006 av AlecTBM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå