Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en vil ikke starte, en meny kommer opp


Anbefalte innlegg

Det som feiler pc'en min er at den vil ikke starte, selv i sikkermodus... Jeg får opp en meny, hvor jeg kan velge enten

 

Sikkermodus

Sikkermodus med nettverk

Sikkermodus med kommandolinje

 

Start som forrige gang (starter som forrige gang den virket)

 

Kjør Windows som før.

 

Samme hva jeg velger så tar det 10 sec, så er den tilbake på samme menyen. Er det mulighet for å formatere uten å komme inn i windows? (skulle hatt gjort det også, hehe) HELP PLEASE? Jeg setter stor pris på alle forslag som ruller inn her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulighet for å formatere uten å komme inn i windows?

7298634[/snapback]

 

Ja. Bare sett inn Windows-CDen din og start opp fra den. Velg 'Installere Windows' og deretter burde det være ganske klart. Det er den letteste veien ut av knipa, men du mister da naturligvis alt du har på stasjonen du formaterer. De fleste problemer har en mer beleilig løsning enn formatering.

Lenke til kommentar
Er det mulighet for å formatere uten å komme inn i windows?

7298634[/snapback]

 

Ja. Bare sett inn Windows-CDen din og start opp fra den. Velg 'Installere Windows' og deretter burde det være ganske klart. Det er den letteste veien ut av knipa, men du mister da naturligvis alt du har på stasjonen du formaterer. De fleste problemer har en mer beleilig løsning enn formatering.

7299414[/snapback]

 

 

Okey... Du vet ikke om en annen måte? En annen vei inn på windows liksom. Jeg skulle hatt formatert, men skulle hatt en del dokumenter, bilder+ sanger innpå der... Men det går vel an å ta ut hardisken, plugge den inni en annen maskin, og så laste de over?

Lenke til kommentar

Hvis du har noen dukumenter og filer du MÅ ha, kan du jo instalere windows på en annen partisjon/harddisk, slik at du får tatt backup av filene dine. Da må du i midlertid formatere begge partisjonene som windows ligger på etter du har tatt backup, så det er litt stress... :roll:

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Okey... Du vet ikke om en annen måte? En annen vei inn på windows liksom. Jeg skulle hatt formatert, men skulle hatt en del dokumenter, bilder+ sanger innpå der... Men det går vel an å ta ut hardisken, plugge den inni en annen maskin, og så laste de over?

7300468[/snapback]

 

Hadde du kunne startet i sikkermodus så hadde det vært såre enkelt, men jeg klarer ikke tenke straight nok akkurat nå til å finne en mulig løsning. Å sette disken i en annen maskin er kanskje verdt forsøket, men jeg ser for meg at det samme problemet vil vedvare. Problemet ligger jo tross alt på den harddisken.

Lenke til kommentar
Okey... Du vet ikke om en annen måte? En annen vei inn på windows liksom. Jeg skulle hatt formatert, men skulle hatt en del dokumenter, bilder+ sanger innpå der... Men det går vel an å ta ut hardisken, plugge den inni en annen maskin, og så laste de over?

7300468[/snapback]

 

Hadde du kunne startet i sikkermodus så hadde det vært såre enkelt, men jeg klarer ikke tenke straight nok akkurat nå til å finne en mulig løsning. Å sette disken i en annen maskin er kanskje verdt forsøket, men jeg ser for meg at det samme problemet vil vedvare. Problemet ligger jo tross alt på den harddisken.

7301459[/snapback]

 

Ja, men det er ikke alt jeg har på harddisken som jeg trenger... Er litt kjipt å miste 24900 sanger :roll: Jeg tenkte på å laste over sanger, bilder + noen program innpå en annen harddisk, også formatere den harddisken etterpå. Tror dere det bil fungere?

Lenke til kommentar

Ville nok ikke gjort det slik selv :s

Jeg ville heller gjort valget og sette inn xp cd'en... Boote fra den og velge reparere... Da vil den kun slette den gammle windows mappa og lage en ny og du vil ha alt det du ønsker og beholde :)

Og så kunne du brukt din maskin og legge ting over på en annen hdd... For så og formatere... Ikke anbefalt og kjøre en maskin som kun har hatt gjennomgang av Windows XP Repair :p

 

Det hadde jeg gjort da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...