Hawkai Skrevet 15. november 2006 Skrevet 15. november 2006 Hei! Vi har veldig mange tynneklienter hos en kunde. De kjører thinstation, som bruker busybox. Strømsparing er jo i skuddet, så de vil ha en mulighet for å slå av alle pc'ene automatisk etter at skolen er ferdig. Så jeg har planer om å lage et shutdown script som kan kjøres remote over telnet. Jeg ser at det er en som har gjort dette før så det må vært mulig. Les her. ( The thinstations have a telnet server running. I use the windows scheduler and a scripted telnet program (Teraterm Pro) to shutdown all thin clients each night at 8pm. ) Om jeg kjører "halt" cmd så går maskinen i "system halted" og slåes altså ikke helt av. "shutdown" cmd finnes ikke. Noen som kan hjelpe meg her? På forhånd, Takk! Martin
Gjest Slettet+432 Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Telnet? Uff. Bruk heller SSH da. Men kan du ikke bare sette scriptet ditt i cron og sette det til å kjøre når skolen er slutt?
Hawkai Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Skrevet 2. januar 2007 Men kan du ikke bare sette scriptet ditt i cron og sette det til å kjøre når skolen er slutt? 7600287[/snapback] Gikk for den tilslutt ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå