Gå til innhold

Lyden blir kornete


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem på pcen min, nemlig det at lyden kan plutselig bli helt kornete. Dette har til nå kun skjedd etter rundt en halvtime eller mer med CS spilling. Det merkelige er at det kun er eksterne lyder (youtube, cs osv) som blir kornete, mens lyder som videoer på pcen og musikk fra Windows media player.

 

Jeg er har et eller annet Nvidia hovedkort der lydkortet er inkluder som det vel er på alle pcer nå om dagen. Jeg bruker Nvidia nForce på pcen min som program til å stille inn på lyden, det er hele tiden aktivt. Jeg tror jeg har relativt nye drivere, etter at alt på pcen ble slettet i sommer, og jeg måtte laste ned nye drivere.

 

Noen som vet hva som skal gjøres for å få vekk dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å vite hva det er som forårsaker problemet, når "kornete" lyd kan bety alt fra clipping, lav samplerate, lav bitoppløsning, bufferproblemer, støy som følger av dårlig skjerming (elektrisk og elektromagnetisk), jordingsfeil, osv.

 

Du har vel ikke mulighet til å gjøre et digitalt/internet opptak med f.eks Audiocity av lyden når den blir 'kornete'. Blir enklere å presiserer hvor feilkilden kan være :)

Lenke til kommentar

Heisann

 

Jeg fikk dette problemet på all lyd via USB etter at jeg installerte Razer Copperhead mus. Lyd via lydkortet er helt OK men lyd via USB headsett er helt ubrukelig.........

 

Det må være noe alvorlig galt med driverne på dette produktet. Lyden blir helt fin igjen når jeg fjerner Copperhead drivere og bruker en annen mus.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende problem før, og det ble verre av overklokking. Lyden var verst når grafikkortet ble belastet, og det viste seg at strømforsyningen ikke klarte å gi nok strøm. (rettere sagt var det "støy på strømmen", pga maks ytelse.)

 

Prøv å bytte til en annen strømforsyning, og se om det funker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...