Gå til innhold

Oppgradere til Core 2 Duo...


rmon

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har dette oppsettet nå:

 

-Intel Pentium 4 640 3.2GHz S-775 800MHz 2M EM64T "Prescott"

-Msi S-775 Intel i945P NEO-F

-Msi GeForce 7600GT 256MB PCI-E

-Geil 1.0GB (2x512MB) DDR2 PC5300 667MHz 3ns Orange Aluminium

 

Så lurere jeg på å oppgradere til dette:

 

-Msi Mainboard S-775 Intel P965 ATX Audio GbLAN Retail

-Intel CPU Core 2 Duo E6400 2.13GHz S-775 1066MHz 2MB "Conroe" Boxed

 

Koster ca. 2980kr fra for eks. PS Data.

 

Jeg vil ikke legge altfor mye penger i det...

 

 

Hva sier dere? :thumbup: eller :thumbdown:

Endret av dr_bull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk om hovedkorte ditt støtter core 2 med en bios oppgradering :)

Har selv ett 945p fra asus og det støtter fult ut etter en liten oppgradering ;)

7281578[/snapback]

 

Ok. Mitt støtter kun Pentium D8xx etter siste BIOS versjon.

 

Men jeg lurte på om jeg kommer til å merke noe forskjell med å gå fra det gamle oppsettet mitt til det nye...?

Lenke til kommentar

Vurderte selv dette hovedkortet da jeg oppgraderte ti c2d, men skrotet det pga dårlige overklokkingsegenskaper i følge tester. Endte selv opp med E6300 og et Gigabyte GA-965P-DS3 som jeg er strålende fornøyd med.

 

Asus P5B er kanskje det rimeligste 965-hk'et som har gode potensialer å kjøre over stock hastigheter.

 

Rådet blir å kjøpe et godt hovedkort som er i stand til å utleve ihvertfall en cpu-oppgradering mens du har det. Regn med at nyere cpu'er kommer til å ha høyere fsb enn dagens 266MHz. Kjører mitt gigabyte på 450MHz akkurat nå, kun med moderate spenningsøkninger på chipset. Cpu kjører på 3150MHz på lavere spenning enn stock.

Endret av furrballfighter
Lenke til kommentar
Vurderte selv dette hovedkortet da jeg oppgraderte ti c2d, men skrotet det pga dårlige overklokkingsegenskaper i følge tester. Endte selv opp med E6300 og et Gigabyte GA-965P-DS3 som jeg er strålende fornøyd med.

 

Asus P5B er kanskje det rimeligste 965-hk'et som har gode potensialer å kjøre over stock hastigheter.

 

Rådet blir å kjøpe et godt hovedkort som er i stand til å utleve ihvertfall en cpu-oppgradering mens du har det. Regn med at nyere cpu'er kommer til å ha høyere fsb enn dagens 266MHz. Kjører mitt gigabyte på 450MHz akkurat nå, kun med moderate spenningsøkninger på chipset. Cpu kjører på 3150MHz på lavere spenning enn stock.

7281661[/snapback]

 

Ok.

 

Da tar jeg nokk et av de to HKène der.. Men jeg ser du kjøpte E6300, er det noe grunn til å ikke kjøpe E6400 uten å spare 400kr?

Lenke til kommentar
Vurderte selv dette hovedkortet da jeg oppgraderte ti c2d, men skrotet det pga dårlige overklokkingsegenskaper i følge tester. Endte selv opp med E6300 og et Gigabyte GA-965P-DS3 som jeg er strålende fornøyd med.

 

Asus P5B er kanskje det rimeligste 965-hk'et som har gode potensialer å kjøre over stock hastigheter.

 

Rådet blir å kjøpe et godt hovedkort som er i stand til å utleve ihvertfall en cpu-oppgradering mens du har det. Regn med at nyere cpu'er kommer til å ha høyere fsb enn dagens 266MHz. Kjører mitt gigabyte på 450MHz akkurat nå, kun med moderate spenningsøkninger på chipset. Cpu kjører på 3150MHz på lavere spenning enn stock.

7281661[/snapback]

 

Ok.

 

Da tar jeg nokk et av de to HKène der.. Men jeg ser du kjøpte E6300, er det noe grunn til å ikke kjøpe E6400 uten å spare 400kr?

7281820[/snapback]

 

Neida. Jeg valgte å legge de 400 kronene i hovedkort i stedet for prosessoren.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...