Gå til innhold

Ny bærbar til ca. 15000kr


Bache83

Anbefalte innlegg

Noen som har noen forslag rundt denne prisen? Skal hovedsaklig brukes til kontorarbeid, internett og musikk. Men vil også ha muligheten til å spille da.

 

Har sett på HP NC8430, falt litt for den. Veldig pent design. Noen som har erfaring med denne? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326714

 

Hadde en NC6220 for en stund siden, og var veldig fornøyd. Det eneste jeg var litt misfornøyd med var at skjermen var litt lyssvak. Noen som vet om NC8430 også er det?

 

Har sett litt på Thinkpad Z60m også da......noe tess?

Endret av Bache83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har noen forslag rundt denne prisen? Skal hovedsaklig brukes til kontorarbeid, internett og musikk. Men vil også ha muligheten til å spille da.

 

Har sett på HP NC8430, falt litt for den. Veldig pent design. Noen som har erfaring med denne? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326714

 

Hadde en NC6220 for en stund siden, og var veldig fornøyd. Det eneste jeg var litt misfornøyd med var at skjermen var litt lyssvak. Noen som vet om NC8430 også er det?

 

Har sett litt på Thinkpad Z60m også da......noe tess?

7268843[/snapback]

 

Jeg har en nc8430 EY251ET som jeg har satt i 1 gb ekstra ram (Core Duo T2500). Jeg må si meg godt fornøyd. Jeg bruker maskinen til internett, musikk, litt spill (CIV IV, FM), og diverse CAD og 3D-programmer (ArchiCAD, FormZ, 3D Studio Max, AutoCAD), samt hele CS2-pakken fra Adobe og Adobe Premiere. Maskinen går som ei klokke.

Jeg flytter på maskinen hver dag mellom hjem og skole. Det er utrolig deilig å ha en såpass lett maskin, men som samtidig har god ytelse. Skjermen er ypperlig.

Du kan også lese på denne siden: NC8430 Notebook review.

Jeg føler ikke jeg har hatt noe særlig problem med at skjermen er lyssvak så lenge man kjører på manuell styring av lysstyrke. Den har også en automatisk lysmåler som du kan velge å slå på. Når denne er på kan lyset bli litt svakt, men så lenge du kjører på AC er det jo bare å slå dette fra selvfølgelig.

 

Eneste problemene jeg har hatt til nå er:

- Knapper kan dette av, noe som er et kjent HP-problem. Løsningen er bare å dytte de på plass igjen så går det fint.

- DVD-spilleren var heller dårlig i starten, hele maskina fryste seg osv når jeg skulle spille av DVDer. Jeg har fått tilsendt en ny DVD-spiller fra HP (null problem) og oppdatert drivere og BIOS så er det i orden.

 

Spør endelig hvis det skulle være noe annet du lurer på.

 

KaizerMan

Endret av KaizerMan
Lenke til kommentar

Spør endelig hvis det skulle være noe annet du lurer på.

 

KaizerMan

7277976[/snapback]

 

 

Lurer på denne jeg også (NC8430 altså) hvordan er det med viftestøy?

7286185[/snapback]

Viftestøyen er veldig lav, og ikke generende.

 

Fjonisen  Postet i dag, 22:12

  Synes den var usannsynlig dyr.. Får jo så å si like gode maskiner til 10.000 (finnes flere 15"ere med 1 GB ram / 80 GB harddisk / 7600Go til rundt 10-12.000... Let litt på forumet så finner du dem!

Ja, man finner billigere maskiner, men ikke med samme kvalitet. Chassiset er veldig solid, og hvis man skal flytte rundt med maskinen mye vil jeg anbefale å ha en maskin som dette. Jeg har hatt den fram og tilbake fra skolen hver dag i tre måneder nå, og det er ikke kommet en ripe i maskina. Det er også noen finesser som disk-lås med mer i maskina. Skjermen på denne maskinen er også god, og jeg er litt usikker på om du finner maskiner med så høy oppløsning blandt maskinene i prisklassen rundt 10-12k.

Dette er selvfølgelig et spørsmål om behov.

 

KaizerMan

Endret av KaizerMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...