Gå til innhold

Respons til firmasiden min


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

den er luftig og fin som du sa, men det er vanskelig å se hva som firmaet driver med. Først trodde jeg dere drev med en avis eller noe sånt i ålesund siden det står midt på den første siden. du burde heller legge ut et bilde/design som beskriver firmaet ditt ikke en annen sitt. Men ellers så var den veldig fin ;)

Lenke til kommentar

Sansynligvis verdens råeste reisebyråside! Headeren var utrolig kul, fikk inntrykk av noen sjøanemoner under et blått hav i Hellas, mens en figur av en hvit mann svømmer forbi.

 

Så leser jeg teksten.

 

Det var ingen ting i hverken logo, heaader eller overskrift som fortalte hva slags site jeg besøkte. Derfor var det bare mine referanser til blått hav, sjøanemoner og hvite menn som fortalte meg hvor jeg hadde kommet. Hadde jeg bevisst søkt etter en webdesigner hadde jeg stoppet opp på denne siden fordi den hadde en ufattelig bra logo. Men hadde jeg surfa villt, og ikke forventa en firmaside som denne, hadde jeg ikke stoppet.

 

Jeg er litt usikker, men jeg tror det virker litt "billig" å ha underline på linker og gradient som hovedfigur i designet. Underline er ikke uvanlig, men det virker som om denne siden kunne gjort noe mer spesielt, noe mer unikt. At den nevnte gradienten er den viktigste designendringen gjennom siden er på mange måter ikke "imponerende", men gjør også at man bruker opp muligheten til å benytte blåfarger gjennom resten av designet. Føler at en gradient går gjennom et spekter av farger som gjør at det uansett vil skjære mot andre (like) farger.

 

Dette skal selge deg, bruk "anemonene" mer aktivt, legg til en farge eller to, vurder avstanden melllom den minste overskriften og teksten under, og aldri i verden finn på å bytte ut logoen :)

Lenke til kommentar

Et lite tips: Ikke kall headeren din for banner.jpg. Filtrene i min Adblock Plus (Firefox) er satt opp til å blokke slike filnavn, og jeg vil tro at banner.jpg må være et av de elementene som blir blocket oftest?

 

Jeg ante ikke hva Gilbert snakket om når han nevnte den nydelige logoen :)

 

Kall den rett og slett header.jpg eller logo.jpg

Lenke til kommentar
Gradienten kan du gi en litt mer flytende overgang. Også burde du se om koden din, menyen din er blant annet feil satt opp, skal være en liste med linker.

 

Liste med linker, vet du hvilken liste ? For å få den bortover sidelengs liksom?

Jeg tror jeg vet hvordan jeg skal gjøre det.

Men jeg er ikke sikker.

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...