Kenneth Dammyr Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Hei Jeg har et søtt lite script her som lister opp innholdet i en mappe. Legger jeg <li></li> før og etter $flash vil de listes opp i en fin liste. Men om jeg bytter ut <li> med <option>, da setter den alle filene i mappa i samme valgboks. <?php $maindir = "./mp3/"; $mydir = opendir($maindir); while(false !== ($file = readdir($mydir))){ if(!is_dir($file)){ $fileList[] = $file; } } closedir($mydir); natsort($fileList); foreach($fileList as $file){ $flash .= "$file"; } ?> <? echo "<option>$flash</option>;" ?> Er det en liten magisk tvist jeg kan gjøre her også som løser mine problemer? BTW: Hensikten med dette er at brukerne skal kunne velge en fil i en mappe for så å kommentere den.
Zic0 Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 <?php $maindir = "./mp3/"; $mydir = opendir($maindir); while(false !== ($file = readdir($mydir))){ if(!is_dir($file)){ $fileList[] = $file; } } closedir($mydir); natsort($fileList); foreach($fileList as $file){ $flash .= "<option>$file</option>"; } ?> <? echo "<select>\n$flash\n</select>;" ?>
Kenneth Dammyr Skrevet 11. november 2006 Forfatter Skrevet 11. november 2006 Takker så mye, problemet er nå løst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå