Gå til innhold

Trenger litt hjelp til overklokking


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Vet jeg er i fare for å få "søk i forumet" slengt i trynet nå men, jeg prøver meg allikevel! :tease:

 

Har nettopp bestillt meg et par nye deler:

 

Asus P5B non-deluxe, 2gig Kingston hyperX pc6000 750mhz ddr2 minne og en Core 2 duo E6300

 

Som topic sier så hadde det vært fint med tips til overklokking, minnet har btw timingene 4-4-4-12 ved 750mhz.. Så hvis jeg har oppfattet det riktig så kan jeg ikke gå lengre enn til 375mhz på fsb, for å kjøre minnet på hastigheten de er oppgitt til?

 

Er totalt noob så noen pekepinner hadde vært fint :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det er riktig som du sier, at ved 375MHz FSB så har den samme hastighet som RAM'en din... Men derifra kan du overclocke minnet også! Bare øk FSB hastigheten, så øker minne hastigheten også...! Du må nok da etter hvert øke spenningen på minnet også, så du får overclocket det lenger! *Ikke over 2.1v*

 

Prøv deg litt frem og se..!

 

Øk FSB litt av gangen til du ikke får boota... Øk deretter vCore et notch.. Så når det ikke funker, så øker du minnet... Så, hvis det ikke funker, så øker du volten på hovedkortet... (jeg er ikke sikker på hva det heter på ditt kort, er forskjellig fra produsent til produsent)

Bare pass på å ikke øk for mye... Sjekk temps! :)

***Ikke over 61 grader på prosessoren din!!***

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...