Gå til innhold

pes6 - spill mot etablert forsvar

Bautastein

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samtlige av mine mål kommer på kontringer. Jeg sliter rett og slett mot etablert forsvar. 1 mot 1 blir jeg nesten alltid stoppet, og pasningene går som regel til motspiller inne i klyngen.

Hvordan spiller dere mot etablert forsvar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veggpasninger med flere spillere involvert er noe jeg bruker. Få så mye bevegelse i laget som du klarer, og spill gjennombruddspasninger hvis du ser en luke åpne seg. Evt kan du prøve å komme til på kanten og legge innlegg, men det blir litt mer bingo synes jeg... :yes:

Skrevet

Noe som fungere så og si hver gang mot de fleste er å gå på egotripp med enkelt spillere. Noen spillere er ekstremt vanskelig å takle skikkelig. F.eks. Ronaldo, henry, ronaldinho... ofte dribler jeg fra meg en 4-5 stykker før jeg dundrer ballen i mål. Dette er forøvrig et av ankepunktene til pro evo i mine øyne. Synes mye avhenger av individuelle stats til spillerne... en henry i bra form er jo nestne ustoppelig ;P

Skrevet

haha, hører du spiller mot maskinen eller noobs :)

Egotrips funker når du ikke spiller mot noen som er gode. Da vil du som oftest bli stoppet etter 1-2 forsvarere.

Det kan være lurt å spille rolig, ta seg tid, bruke radaren. Spill ballen litt rundt om i forsvars rekka til du ser en åpning mot en midtbane spiller, visst han ikkeh har passningsmuligheter forover, spill ballen tilbake, eller prøv å vend spillet. Det er greit å komme rundt på kantene, men du må klare å drible litt i 1on1 situasjoner. Klarer du å passere en mann, blir som oftest en av dine spillere ledig, når nestemann forlater markeringen sin. Spill vegg spill fort når du har tenkt deg framover på banen, skyt evnt langskudd med de du vet kan skyte, visst du får god nok plass.

Skrevet

Ok, mr. hårsår, var ikke meningen å fornærme deg. Men iallefall funker egotripp svært dårlig mot de jeg spiller med og imot, folk klarer som oftest å stoppe mr. onemanshow etter første eller andre forsvarer.. Går greit å drible 1, men å drible 1 med sikkring er verre. Bruker du noe finter eller andre luretriks når du dribler da eller?

Skrevet

hehe, kall det hva du vil...

uansett, bruker sjelden finter, eneste må være skuddfinta som er veldig fin. Det jeg prøvde å si var at enkelte spillere er ekstremt vanskelig å takle, dermed funker de meget bra til å egotrippe deg igjennom hele forsvaret.

Skrevet (endret)

Skal ikke ta oss en match da Joona? :)

Går det for det samme hvilken konsoll det spilles på forresten? kan PS2 spille mot Xbox og eller PC?

Forresten Joona, man takler ikke spillern :) man skal jo takle på ballen, og da spiller det lite rolle hvor mye spillern hopper..

Endret av vargaz
Skrevet

hehe, det beste er jo helt klart å takle både spilleren og ballen, da vil dommeren noen ganger la det gå videre, og motspilleren blir kanskje skadet! hehe, spesielt gunstig hvis det er ronaldinho som er helt umulig av og til ;)

Jeg har bare spillet på xbox 360... tror ikke det går ann å spille mot hverandre hvis du har ps2 versjonen...

Jeg er ikke så veldig god da, men har kommet meg betraktelig... i bynnelsen hadde jeg stats på få wins og masse tap ;P men de siste dagene har jeg vel 15-5 i stats ;) så bynner å komme meg... hvilke formasjoner bruker du? lag?

Skrevet

Varierer har ikke kommet meg så mye på nett enda, har blitt noe. Men har mye erfaring fra PES5. Har hatt PES6 en god stund nå, men har ikke blitt så mye spilling. Liker å være milan og barcelona, ellers er jo Manu favorittlaget da, så det blir mye spilling med dem. Formasjon varierer jo fra lag til lag, men liker best å spille 3-4-3 og 4-2-4.

Hvordan jeg spiller med det får du vel kjenne visst vi møtes i match :)

Skrevet

Tror det varierer en del ettersom hva man liker. Selv bruker jeg kantene mye for å legge inn til headinger eller, hvis jeg føler meg heldig, smeller til på direkten.

prøve å drible seg gjennom er stort sett umulig selv med Ronaldhinio, iafall på høyere vannskelighetsgrad eller mot drevene gamere, veggspill derimot er alltid en god ide - selv er det ikke min favoritt da jeg synes det blir veldig trangt veldig fort :p - men min faste PES makker er en djevel på området, og lurer meg ofte trill rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...