Gå til innhold

Point of view (POV) er dette bra ?


glowpipe

Anbefalte innlegg

Hei.

 

har akkuratt bestilt meg et POV geforce 8800 gtx.

dette kosta 1000kr mindre enn Asus 8800gtx. min bror fortalte meg at grunnen til asus kortet var dyrere. var pga navnet. de tjener ekstra på sitt store navn.

 

det jeg lurer på. er POV bra eller har jeg akuratt bestilt katta i sekken ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei det er bare produsenten som er forskjell i all hovedsak. De forskjellige produsentene klokker kanskje litt forskjellig men det kan du klokke opp med et program. Så jeg vil si at du har nok ikke kjøpt katta i sekken fr å si det sånn :)

7250994[/snapback]

 

Skal ikke være klokket anderledes, Nvidia har satt foten ned for overklokking fra leverandører etter store problemer med enkelte leverandører som har 'tynt' max + litt til ut av enkelte kort.

 

Og det stemmer utifra de kortene som er kommet i butikk og fra leverandører.

 

Liten oversikt http://promotions.newegg.com/NVIDIA/G80/index.html

 

Asus

Graphics Engine GeForce 8800GTX

Video Memory 768MB DDR3

Engine Clock 575MHz

Memory Clock 1.8GHz (900MHz DDR3)

 

POV

Graphics Engine : NVIDIA 8800 GTX GPU

Video Memory : 768 MB

Core Clock : 575 Mhz

Memory Clock : 1800 Mhz

 

 

 

Det som bestemmer prisforskjeller på disse korta er som oftest bundelen i eska. POV legger med Dark Messiah: of Might & Magic, mens Asus legger med 3D Game: Ghost Recon, GTI Racing og 3Dmark06.

 

[EDIT] hmm, men netshop har da lik pris på både POV og Asus 8800GTX?

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Foruten klistremerket som er limt på vifta, klokkehastigheter og kanskje en annen kjøleløsning enn referanse-kjøleren fra nVidia, så er det bundelen som er den største forskjellen på produsentene. Altså, dilldallet du får med. Club3D er generelt billigere enn de fleste andre, men de har også den mest sparsomme bundelen og referanse-kjøler, noe jeg tror er grunnen til de relativt lave prisene på Club3D.

 

Om du ikke vil ha et skjermkort med en spesifikk kjøleløsning (f.eks vifteløs), eller vil ha en stor bundel med spill o.l., velger du ganske enkelt kort ut ifra pris. :)

Ytelsesforskjellen når produsentene overklokker referanseinstillingene er marginale, og jeg synes det ikke er verdt den ekstra prisen. Man kan jo overklokke selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...