Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde vore litt letter vist du sier va hovedkort og va ram du har!

7245725[/snapback]

 

 

 

 

 

 

 

jeg har følgende hoved kort:msi k8n neo2 platinum nforce3 ultra AGP og ram brikkene mine er: OCZ ddr pc-3200 dual channel platinum rev2

latencies 2-2-2-5

 

vill bare vite hvor høyt jeg kan gå uten at den blir ustabil. Har bestilt meg nytt hovedkort nå med pci.ekspress. Har ikke bestemt meg for skjerm kort ensa. Er ikke sikker på om det er radeon eller GeForce jeg skal ha. Noen tips å komme med. skal ligge på ca 2500kr.

Lenke til kommentar
Hadde vore litt letter vist du sier va hovedkort og va ram du har!

7245725[/snapback]

 

 

 

 

 

 

 

jeg har følgende hoved kort:msi k8n neo2 platinum nforce3 ultra AGP og ram brikkene mine er: OCZ ddr pc-3200 dual channel platinum rev2

latencies 2-2-2-5

 

vill bare vite hvor høyt jeg kan gå uten at den blir ustabil. Har bestilt meg nytt hovedkort nå med pci.ekspress. Har ikke bestemt meg for skjerm kort ensa. Er ikke sikker på om det er radeon eller GeForce jeg skal ha. Noen tips å komme med. skal ligge på ca 2500kr.

7247351[/snapback]

 

Hei.

 

Det er veldig vanskelig å si hvor høyt du kan klokke, det er forskjellig fra cpu til cpu osv. Men ut fra andre resultater regner jeg med at du kan kjøre rundt 2.3GHz-2.5GHz stabilt. Tror jeg...du må bare teste selv :)

 

Angående skjermkort i den prisklassen ville jeg personlig gått for Geforce 7900GTO 512mb, dette er ett "nedklokket" 7900GTX med nesten samme ytelse men til en brøkdel av prisen :D

 

hilsen amdme :thumbup:

Lenke til kommentar
Hadde vore litt letter vist du sier va hovedkort og va ram du har!

7245725[/snapback]

 

 

 

 

 

 

 

jeg har følgende hoved kort:msi k8n neo2 platinum nforce3 ultra AGP og ram brikkene mine er: OCZ ddr pc-3200 dual channel platinum rev2

latencies 2-2-2-5

 

vill bare vite hvor høyt jeg kan gå uten at den blir ustabil. Har bestilt meg nytt hovedkort nå med pci.ekspress. Har ikke bestemt meg for skjerm kort ensa. Er ikke sikker på om det er radeon eller GeForce jeg skal ha. Noen tips å komme med. skal ligge på ca 2500kr.

7247351[/snapback]

 

Hei.

 

Det er veldig vanskelig å si hvor høyt du kan klokke, det er forskjellig fra cpu til cpu osv. Men ut fra andre resultater regner jeg med at du kan kjøre rundt 2.3GHz-2.5GHz stabilt. Tror jeg...du må bare teste selv :)

 

Angående skjermkort i den prisklassen ville jeg personlig gått for Geforce 7900GTO 512mb, dette er ett "nedklokket" 7900GTX med nesten samme ytelse men til en brøkdel av prisen :D

 

hilsen amdme :thumbup:

7249316[/snapback]

 

 

Hællæ Takk for svaret. Men Jeg er ikke en sånn klokkeproff. Hvor i biosen må jeg stille inn. Hadde blitt veldig glad for en detaljert forklaring :) Om hva jeg skal stilleog ikke stille inn. Da er det litt lettere for meg å teste litt forskjellig. For ram brikkene mine er beregnet for klokking. Når det gjelder skjermkort. Har hørt at radeon er mye bedre når det gjelder gaming i forhold til Geforce? Har vurdert litt på å kjøpe RADEON x1950 PRO core (580MHz) 256MB til en pris av 2050 kr.

Lenke til kommentar

jeg har faktisk samme spec som deg på maskinen min. jeg har klart og presse prosesoren opp til 2700mhz men jeg får ikke nok volt til ramen kun 2,85v så den blir ikke stabil der. tror jeg fikk den stabil på 280fsb. men det er jo bare for deg og klokke lit av gangen. øke din fsb med 5 av gangen og se om han er stabil for vær økning. bare husk og øke volten på ramen til maks. de er jo sertifiserte til lit over 3volt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...