SHU Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 (endret) Skal ha meg ny PC pris under 10 000. Har sett på to alternativer. Acer Travelmate 3282WXMi/Cen Duo T2300: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=67523# og HP Pavilion dv2130ea/Intel CoreDuo T2250: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=71781# Jeg vil i utgangspunktet ha en maskin med 14,1" widescreen, og så lett som mulig. Reiser mye og vil ikke dra på for mye, men alikevel ha litt skjerm igjenn. Bruker den til nett, se film, MS Office, billedbehandling i Photoshopp, samt lytte til musikk. Ikke spill. Vil ha en kjapp lydløs PC med bra bildekvalitet. Noen som har erfaringer eller annbefalinger å komme med så er jeg taknemlig for det. Endret 8. november 2006 av SHU
atsjoo Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Hei, har nokså samme pc som den hp-en selv (dv2004), og er kjempegodt fornøyd. Hadde jeg skulle kjøpt i dag, ville jeg gått for 2130. dv2000-serien ser rett og slett mye lekrere ut enn acer-pcene. Sånn spesifikasjonsmessig de jo nokså like, men lurer på om ikke HP-en har litt kjappere minne. Blåtann og 9-cellers batteri kan jo komme godt med, men dersom lang batterilevetid ikke er noe du vektlegger ville jeg gått for HP-en. Det eneste jeg har å utsette på HP-ene er at musebrettet er litt dårlig. Pekeren hopper litt av og til og blir litt tregt når man er klam på fingrene. Kjenner ikke til hvordan dette er på aceren. Mvh. Anders
SHU Skrevet 7. november 2006 Forfatter Skrevet 7. november 2006 Takk for flott svar. HPen ser flotterte ut, det er jeg enig i, men den blir nok fort kladdete da på det blanke lokket. Batterilevetiden er jo litt grei å ha da. Takler den å se en film eller to når man sitter på flyet? Ellers synker jeg ofte mobilen mot laptop, men det går jo greit å kjøpe seg en liten usb blåtann plugg. Hvordan er skjermen på HPen?
atsjoo Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Hei. Batterilevetiden er på omtrent 3 timer dersom du skrur av trådløsnettet og ikke har lysstyrken på fullt (sparer vel omkring 30 minutter batterilevetid på disse to tingene), så en lang film er nok ikke noe problem. Tror kanskje du skal få problemer med å se to filmer på ett batteri, dog. Skjermen synes jeg er kjempegod, både med høy og lav lysstyrke. Overflaten får mange fingermerker etter en stund, ja, men du får med sånn pusseklut
RulleRimfrost Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Nå er det vel slik at både grafikken, minnet og prosessor er en del raskere på Acer'n (men om det er verdt 1100 kr er jo en smak sak)
atsjoo Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Nå er det vel slik at både grafikken, minnet og prosessor er en del raskere på Acer'n (men om det er verdt 1100 kr er jo en smak sak) 7237774[/snapback] Minnet er vel raskere på HP-en. Samt at 20gb ekstra harddiskplass kommer godt med.
RulleRimfrost Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Det 50-tallet etter CPU (T2250) tror jeg betyr at den kjører 533MHz på bussen (minnet). Et HK med ekte Core 2 Duo (T2300) kjører 667MHz på bussen Men, dette merkes neppe til normalt.
SHU Skrevet 8. november 2006 Forfatter Skrevet 8. november 2006 Hvordan er det med varmeutvikling? Har en Dell nå, og den blir jo nesten glødende. Etter en 20 - 30 minutter er det skikkelig ubehagelig å ha den på fanget, den blir for varm.
reor Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Et lite kommentar. Jeg har nettopp vært i diskusjon med forhandler med hensyn til HP og garantitid. Forhandler påstår at HP har en garantitid på kun ett år og da hjelper ikke forbrukerrådet med sine 5. Ville bare nevne det.
Bolson Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 (endret) Et lite kommentar.Jeg har nettopp vært i diskusjon med forhandler med hensyn til HP og garantitid. Forhandler påstår at HP har en garantitid på kun ett år og da hjelper ikke forbrukerrådet med sine 5. Ville bare nevne det. 7242722[/snapback] Ikke bland garanti og reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. Garanti er og kan kun være en utvidet rettighet i forhold til forbrukerkjøpslovens regler om reklamasjon. Er det snakk om bedriftskjøp er reglene annerledes, og reguleres av kjøpsloven. Acer har også 1 års garanti på sine bærbare, med mulighet til å kjøpe utvidelse til 3 år. Endret 8. november 2006 av Bolson
RulleRimfrost Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Reklamasjon er nesten like omfattende som garanti (-mot produksjonsfeil). Den gjelder uansett i hht kjøpslov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå