Gå til innhold

program som kan se hvem som er på trådløst nett?

mEhE`

Anbefalte innlegg

Skrevet

finnes det noe program som kan se hvem som er på det trådløse nettverket?

husker det var et program som følgte med windows som man kunne se hvem som lastet over filer av på lan.. men finnes det noe program som finner ut hvem som er på det trådløse nettverket og på internett ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, i brukergrensesnittet på WLAN ruteren din så ser du dette.

7236073[/snapback]

kan du forklare det litt nærmere? skjønte ikke helt hva du mente.

Skrevet

Hvis du har trådløs ruter, så må du skaffe deg IP-adressen til denne.

Hvis du har IP klasse C på maskinen din, altså 192.168.1.X, så regner jeg med at IP'n til ruteren er 192.168.1.1

Gå på 'Start' --> 'Kjør' --> tast inn; '\\192.168.1.1' (uten: '')

Du får da finne frem videre innpå menyen der selv, da jeg ikke kan hjelpe meg noe uten å vite hva slags utstyr du har.

Skrevet
Hvis du har trådløs ruter, så må du skaffe deg IP-adressen til denne.

Hvis du har IP klasse C på maskinen din, altså 192.168.1.X, så regner jeg med at IP'n til ruteren er 192.168.1.1

Gå på 'Start' --> 'Kjør' --> tast inn; '\\192.168.1.1' (uten: '')

Du får da finne frem videre innpå menyen der selv, da jeg ikke kan hjelpe meg noe uten å vite hva slags utstyr du har.

7236129[/snapback]

kom opp "path not found"??

Skrevet
start -> kjør -> cmd

skriv. i vinduet, ipconfig

der får du gateway

Skriv inn http gateway-adressen i browseren.

Da tipper jeg at du er inne...

7236363[/snapback]

der kom jeg inn ja på ip: \\192.168.0.125

er noen mapper som "my docoments" osv der..

hva nå?

Skrevet
start -> kjør -> cmd

skriv. i vinduet, ipconfig

der får du gateway

Skriv inn http gateway-adressen i browseren.

Da tipper jeg at du er inne...

7236363[/snapback]

der kom jeg inn ja på ip: \\192.168.0.125

er noen mapper som "my docoments" osv der..

hva nå?

7236394[/snapback]

du er nok inne på deg selv med 125.

prøv 192.168.0.1

Skrevet

Les, ta gateway adressen og connect til.. regner med at du ikke er gateway selv? ellers kan du vel da ipconfig /all og prøve med dhcp ip'en... tipper du kommer inn med den s_tone_meg skriver... 192.168.0.1

Skrevet
Les, ta gateway adressen og connect til.. regner med at du ikke er gateway selv? ellers kan du vel da ipconfig /all og prøve med dhcp ip'en... tipper du kommer inn med den s_tone_meg skriver... 192.168.0.1

7236476[/snapback]

legger ved et bilde..

skrev in 192.168.0.1 og det kommer opp: "network path now found"

post-6928-1162906865_thumb.jpg

Skrevet (endret)
du skriver vel ikke \\ foran?

skriv http://192.168.0.1 da...

7236631[/snapback]

nå kom det opp at jeg må skrive inn passord og brukernavn til DI-514,desverre så har jeg ikkje peiling på hvilket brukernavn og passord de er ute etter?

Endret av mEhE`
Skrevet

Hvilken router er det? Er sikkert et standard brukernavn og passord om du ikke har definert det...

tipper

admin

Admin

administrator

Administrator

Passord er sikkert navnet på routeren, passord, password, eller blank. Visst du sier hvilken router det er skal det ikke være så vannskelig å finne det ut.

Skrevet (endret)
Hvilken router er det? Er sikkert et standard brukernavn og passord om du ikke har definert det...

tipper

admin

Admin

administrator

Administrator

Passord er sikkert navnet på routeren, passord, password, eller blank. Visst du sier hvilken router det er skal det ikke være så vannskelig å finne det ut.

7236674[/snapback]

Kan det være DI-514 som er ruternavnet?

edit: kom inn nå når jeg skrev admin

edit 2: så hva gjør jeg nå?er det mulig å få lage til et passord slik ingen andre meg har tillgang til trådløse nettverket?

Endret av mEhE`
Skrevet

hehe, jævli vannskelig å si deg akkurat hva du skal gjøre... Visst du sender meg en melding, med epost adressen din, så skal jeg adde deg til msn når jeg kommer hjem, i 4tiden, så kan jeg hjelpe deg via fjernhjelp om du ønsker...

Skrevet
hehe, jævli vannskelig å si deg akkurat hva du skal gjøre... Visst du sender meg en melding, med epost adressen din, så skal jeg adde deg til msn når jeg kommer hjem, i 4tiden, så kan jeg hjelpe deg via fjernhjelp om du ønsker...

7236823[/snapback]

du har en pm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...