Gå til innhold

problemer med A7V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, jeg har vet at de er multipliersperret.

 

Poenget er at en kompis av meg har en LÅST en, han har den menyen i BIOS. Selvsakt skjer det ingenting når han stiller på den siden hans prosessor er LÅST.

 

Jeg har nå LÅST OPP min prosessor i håp om å få menyen i BIOS, men jeg får ikke engang menyen i 'BIOS.

 

Vi har to identiske systemer. Jeg har stillt FSB i BIOS, så det er i jumperfree mode.

 

Whats wrong?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xQBEIgcH

Jeg har gode gamle A7V133 og det funker fint å stille multiplier i bios. Du må ta en titt på dipsvitsjene, og se at de står riktig for jumperfritt, samtidig som du må passe på at jumper nr et-eller-annet står på jumperfree mode. Ta en titt i manualen, det er alltid et godt tips.

 

-------------

A7V133

Duron 1,3

384 Ram

IBM 40GB

Geforce2 MX32 :grin:

Chieftech Dragon black

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-12 09:53, skrev duronpowah:

greit, men jeg er HELT sikker på at vi har samme HK!

menmen, jeg stiller på dippene istedet.

Fikk den til 1.3ghz i går. 12*109=1308mhz

Hadde håpet å nå 1,4, men jeg fant ut at multipliern ikke går høyere en til 12,5...


 

Det kan hende at han kameraten din er så heldig at han har ett av de super a7v'ene som er i omløp. Disse er egentlig basert på kt133a (samme som a7v133) men ble solgt som a7v (kt133). Disse har støtter også 133 mhz buss, hvilket ditt kort ikke gjør.

 

Når det gjelder høyere mplier så kan 5 også tolkes som 14, men det er cpuen som gjør denne tolkningen. Så jeg tviler på om det går men det er verdt ett forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...