Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Jeg får error 2203 etter installasjon av xp *LØST*


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har formatert harddisken og reinstallert xp flere ganger nå, men får alltid error 2203 når jeg installerer programmer som har win installer.

Da jeg har vanskelig for å få installert programmer får jeg heller ikke lagt opp bilder av feilmeldingen, men legger den opp som tekst:

Denne er fra da jeg skulle installere Microsoft NETframework 1.1

 

Internal Error 2203. C:\WINDOWS\Installer\8748ef.msi, -2147287008

 

Er det noen der ute som kan gi meg et optimistisk svar på hvordan jeg løser problemet, så er jeg evig takknemlig.

 

Mvh.

kongbalder

Endret av Kongbalder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant denne artikkelen på Microsoft Knowledge Base etter et kjapt Google-søk. Artikkelen omhandler riktignok installasjon av Office XP, men er relevant for din del da Windows Installer også benyttes her.

 

Høyst sannsynlig er cluet her at systemet ikke har de nødvendige NTFS-tillatelsene som skal til for å få skikkelig tilgang til installasjonsfilene (litt dårlig forklart, men kommer ikke på en bedre forklaring for øyeblikket). Prøv å gjøre følgende:

 

DERSOM DU HAR WIN XP PRO:

1. Åpne Min datamaskin, velg Tools (Verktøy) -> Folder Options (Mappealternativer).

2. I arkfanen View (Visning), deaktiverer du alternativet "Use Simple Sharing" ("Bruk enkel fildeling"). Klikk OK.

3. Høyreklikk C:\ på Min datamaskin, og velg Properties (Egenskaper).

4. I arkfanen "Security" skal brukeren "SYSTEM" ha tillatelsen "Full Control". Det vil si at "Allow" ("Tillat") er huket av, og at "Deny" ikke skal være huket på noen av tillatelsene.

 

DERSOM DU HAR WIN XP HOME:

Sett Windows i Sikkermodus før du gjør punktene 1-4.

 

Håper dette hjelper. Skulle ikke dette hjelpe, kan jeg ikke la være å tenke på at dette kanskje kan være en I/O-feil - det vil si at installasjonsfilene blir korrupte pga. blant annet defekt minne. Kjør da en test med MemTest86.

Lenke til kommentar

Hei EviLeddiE. Takker for svar.

Fant denne artikkelen på Microsoft Knowledge Base etter et kjapt Google-søk. Artikkelen omhandler riktignok installasjon av Office XP, men er relevant for din del da Windows Installer også benyttes her.

 

Høyst sannsynlig er cluet her at systemet ikke har de nødvendige NTFS-tillatelsene som skal til for å få skikkelig tilgang til installasjonsfilene (litt dårlig forklart, men kommer ikke på en bedre forklaring for øyeblikket). Prøv å gjøre følgende:

 

DERSOM DU HAR WIN XP PRO:

1. Åpne Min datamaskin, velg Tools (Verktøy) -> Folder Options (Mappealternativer).

2. I arkfanen View (Visning), deaktiverer du alternativet "Use Simple Sharing" ("Bruk enkel fildeling"). Klikk OK.

3. Høyreklikk C:\ på Min datamaskin, og velg Properties (Egenskaper).

4. I arkfanen "Security" skal brukeren "SYSTEM" ha tillatelsen "Full Control". Det vil si at "Allow" ("Tillat") er huket av, og at "Deny" ikke skal være huket på noen av tillatelsene.

 

DERSOM DU HAR WIN XP HOME:

Sett Windows i Sikkermodus før du gjør punktene 1-4.

 

Håper dette hjelper. Skulle ikke dette hjelpe, kan jeg ikke la være å tenke på at dette kanskje kan være en I/O-feil - det vil si at installasjonsfilene blir korrupte pga. blant annet defekt minne. Kjør da en test med MemTest86.

7214256[/snapback]

Har gjort som du sa med å deaktivere "simple sharing" og brukeren "SYSTEM" har full tilgang, men uten at det ble positivt resultat.

Du får unnskylde min uvitenhet angående MemTest86, men hva er det jeg skal se etter på denne testen. Det ser ut som den går i det uendelige. Ser at det er 8 forskjellige tester. Begynner den forfra igjen etter endt test? I så fall er de dataene jeg får ut i fra testen:Errors=0

 

Mvh.

 

kongbalder

Lenke til kommentar

Ja, det er meningen at MemTest86 skal repetere seg selv i det uendelige. Det faktum at du ikke har fått noen feil, betyr i såfall at det ikke er noe galt med minnet ditt.

 

Da vet jeg ikke hva dette kan være :no: Alle mine Google-søk etter "Internal Error 2203" i sammenheng med Windows Installer antyder det jeg foreslo til å begynne med, nemlig manglende NTFS-tillatelser...

Lenke til kommentar

Hei s7yle

Har du prøvd med forskjellige windows cd-er?? Kan jo hende at det er noe med den cd-en. Har du prøvd å kjøre linux på pc-en din??

7219163[/snapback]

 

:no: Nei, jeg har ikke flere en ett eksemplar av windows, dyrt nok spør du meg. Ja jeg har prøvd å kjøre linux på en annen partisjon på samme harddisk.

 

Mvh.

 

kongbalder

Lenke til kommentar

Hei ! :thumbup:

Da har jeg funnet løsningen på problemet mitt :)

Det første jeg pleier å gjøre etter å ha installert xp, er å innstallere Antivirus program. I dette tilfellet så er det snakk om PC Tools sitt Antivirus program. Med dette programmet aktivert viser det seg at det ikke er mulig å installere program med Microsoft installere.

Har tatt kontakt med PC tools angående dette problemet og venter på svar i fra de.

 

 

Mvh.

kongbalder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...