Gå til innhold

trådløst nettverkskort til bærbar


dude80

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør absolutt velge 1150 eller 1180 mini pci kortet. Dette kortet har intern antenne og stikker dermed ikke ut. I tillegg koster dette kortet ca 600 kr. forskjellen på 1150 og 1180 kortet er at 1180 har støtte for 22mbit standarden også, men er bakoverkompatibel med 11mbit.

 

Jeg ser ingen fordeler med å ha et pcmcia kort foran mini-pci kortet med unntak at du da kan ta det ut. Mini pci kortet kan ihvertfall deaktiveres.

Lenke til kommentar

Der ja, under modem. Men dette kortet er jo internt, fungerer det like bra som det PCMCIA-kortet?

Hvorfor er egentlig det pcmcia kortet dyrere enn det interne? Med det interne så slipper man jo å fjerne kortet når man skal ha den i bæreveska, bare ei kjekk lita antenne man drar ut *S*

Lenke til kommentar

Er ikke noen antenne å dra ut engang..og kortet kan fortsatt byttes :smile:

 

Bludern:

 

Er du sikker på at Dell Truemobile 1180 har støtte for 22mbit? Hvor har du i såfall lest /hørt dette??

 

Leste specsene nøye og dette står det ingen ting om... står at begge kortene støtter 11mbit bare..

 

Eneste forskjellen jeg finner på kortene er at 1180 har noen få meter bedre rekkevidde

 

(Lurer litt på dette ettersom jeg har bestilt meg 22mbit trådløs bredbåndsrouter...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...