Gå til innhold

locking av pci/agp ved fsb oc på a7v333


Mr. Purple

Anbefalte innlegg

jeg driver å klokker fsbn på mitt asus a7v333 hk med xp2000+ cpu......så jeg har noen enkle sp.... går det an å locke pci/agp på dette hovedkortet???.......hva er cpu/memory frequency ratio, hva bør den stå på når jeg overklokker fsb? og hva bør volten stå på, hvis den står på auto, finner den da den volten som er best??

 

alle svar motas med stor takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PCI-lock finnes ikke på det kortet. Men den har 1/5 divider. Den er desverre ikke valgbar, slik at den ikke slår inn før du velger 166+ fsb.

 

Når det gjelder mem. ratio så avhenger det hva du har tenkt til å gjøre.

 

Med ulåst prosessor så lønner det seg å å kjøre minnet synkront med fsb, og dytte fsb så langt du klarer/tør over 166.

 

Hvis du derimot klokker fsb fordi du ikke vil/kan låse opp cpu'en, er jeg litt i tvil om hva som vil lønne seg. 133+/133+ på cas2 hvis du klarer (regner med at minnet ditt er cas 2,5). Eller 133+/166+ på cas 2,5. Du får nesten prøve selv og se hva som gir best ytelse.

 

Hva volt angår så er det en prøv og feil metode. På auto vil den gi (hmmm tenke) 1,75 (tror jeg), prøv å klokk til du møter veggen, prøv så å jekk opp volten til neste hakk. Se så om du kommer lenger, gjør du det så gjenta prosedyren til det er bom stopp.

 

Men vær obs på at fsb overklokk kan medføre mer enn bare brennt cpu, nettverkskort, hd'er mm. kan ta kvelden på høy fsb.

 

Edit: horribel tastefeil det skal være 1/5 divider (ikke 1/6), må begynne å rettlese mer....

 

skallbank.gif

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-11-10 17:28 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...