Gå til innhold

S-Video uten farger

skyhawk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem med skjermkortutgangen og fargene på TVen. Når jeg skal koble opp PCen på TVen for å f.eks se filmer fra dataen til TVen bruker jeg en Enkel S-Video til Scart, fra PCen til TVen. En slik en:

326661_X_2006-07-04_063752_775.jpg

Når jeg bruker den får jeg bilder men ingen farger. Det samme skjer enten om jeg kobler den rett inn i TVen eller videospilleren. Hvis jeg bruker en vanlig S-Video fra skjermkortet og en S-Video rett inn i TVen virker det fint. Da får jeg farger.

Det er en kondensator på skjermkortet som jeg greide å brekke av for en liten stund siden, men kortet har virka fint siden og jeg får jo farger med en vanlig S-Videokabel så det skal vel ikke ha noe å si? Er kabelen defekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har et problem med skjermkortutgangen og fargene på TVen. Når jeg skal koble opp PCen på TVen for å f.eks se filmer fra dataen til TVen bruker jeg en Enkel S-Video til Scart, fra PCen til TVen. En slik en:

Når jeg bruker den får jeg bilder men ingen farger. Det samme skjer enten om jeg kobler den rett inn i TVen eller videospilleren. Hvis jeg bruker en vanlig S-Video fra skjermkortet og en S-Video rett inn i TVen virker det fint. Da får jeg farger.

Det er en kondensator på skjermkortet som jeg greide å brekke av for en liten stund siden, men kortet har virka fint siden og jeg får jo farger med en vanlig S-Videokabel så det skal vel ikke ha noe å si? Er kabelen defekt?

7162753[/snapback]

Du har nok ikke rgb scart inngang på tvn. Men det er rgb på s-video inn kontakten. prøv å bytt scart kontakt. Kanskje det er rgb på den.

Skrevet

7162753[/snapback]

Du har nok ikke rgb scart inngang på tvn. Men det er rgb på s-video inn kontakten. prøv å bytt scart kontakt. Kanskje det er rgb på den.

7162884[/snapback]

Ja jeg har prøvd det, både TVen og videospilleren. TVen er en helt ny Panasonic 32" så den skulle ha RGB Scart.

Skrevet (endret)

Det kunne lønt seg å søke i forumet, jeg vet jeg har en post som er et par år gammel som går over s-video / scart problematikken. Du kan bare åpne scart kontakten og lede signalet fra s-video til pågjeldende composite pin, men det er mulig du må bruke en modstander mellom de 2 s-video lederne for å få det til å virke. Står greit beskrevet i en gammel post, evt via tvtools sin calbe guide.

edit:

ikke sikkert det hjelper, men det fungerer fint på min kabel som nå er 4år gammel? Og har fungert på alle s-video ut koblingene til scart som jeg har testet.

Link til gammel tråd her

Endret av JoKr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...