Erik B. Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Hei! Holder på med en side, men jeg har et problem: Her en klasse i stilsettet som brukes som meny på siden: .linker { margin-top:60px; letter-spacing:1px; font-family:"Verdana"; color:#fff; padding-right:4px; float:right; } Jeg ønsket å gi linkene som var i denne klassen et eget utsende, derfor gjorde jeg slik: .linker a:link, a:visited,a:active { padding-left:5px; color:#fff; border-left:7px solid #cb5d5d; } .linker a:hover{ color:#fff; padding-left:5px; border-left:7px solid #ec6d6d; } Men det er en feil her: Linkene i andre klasser får samme dekor som linkene i menyen dersom linkene er besøkt Altså det må være en feil i a:visited. Var kanskje litt rotete å forstå - Har derfor laget et eksempel som illustrerer problemet mitt - Håper noen kan hjelpe meg Takker masse for all hjelp! EDIT: Leif Endret 25. oktober 2006 av erixz
PHPdude Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Du har brukt kommategnet litt feil. Når du setter inn et komma i en CSS-selector så begynner du på "nytt", altså: .linker a:link, a:visited,a:active Denne vil ha effekt på a:link under kun under klassen .linker, men så bruker du kommategnet og a:visited, denne vil ha effekt på ALLE a:visited og det samme med a:active. Altså, må du skrive det sånn: .linker a:link, .linker a:visited, .linker a:active
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå