Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Klarer ikke å formattere harddisken


Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å formattere harddisken min. Går inn på min datamaskin >høyreklikker

på C disk > formatter. Da kommer det opp melding opp om at det ikke lar seg gjøre

da jeg først må avslutte alle prosesser på disken .

 

Jeg har brukt samme fremgangsmåte på min eksterne harddisk og da gikk det jo helt fint ( brukte ca 1 time ).

 

Jeg prøvde så ctrl >alt > del og avsluttet prosesser , men det gikk jo ikke helt bra etterhvert som skjermen ble helt blank og ingenting virket mere.

 

Får legge til at jeg har en bærbar Pc.

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har formattert den da jeg reinstallerte windows xp pro for noen dager siden.

Jeg skrev inn kommandoen fdisk og formatterte. Det gjorde den på noen sekunder .

 

Det er vel det som kalles for hurtigformattering eller noe sånt tror jeg.

 

Dette er ikke godt nok da alt innholdet på disken ikke blir borte (flashbilde av Norton go back som ikke blir borte).

Lenke til kommentar
Jeg skrev inn kommandoen fdisk og formatterte.

7150701[/snapback]

Kommandoen fdisk har ikke noe med formattering å gjøre, det er et partisjoneringsprogram. Riktignok kan det se ut som om du har formattert i og med at filene i de tidligere partisjonene ikke lenger kan leses direkte fra DOS/Windows, men alle data er intakt inntil de overskrives.

Lenke til kommentar
Jeg har formattert  den da jeg reinstallerte windows xp pro for noen dager siden.

Jeg skrev inn kommandoen fdisk og formatterte. Det gjorde den på noen sekunder .

 

Det er vel det som kalles for hurtigformattering eller noe sånt tror jeg.

 

Dette er ikke godt nok da alt innholdet på disken ikke blir borte (flashbilde av Norton go back som ikke blir borte).

7150701[/snapback]

 

Hvis meningen er at du vil at innholdet på disken skal fjernes tilnærmet fullstendig er heller ikke en formatering godt nok. I så tilfelle bør du bruke programvare for å skrive over og reformattere hele disken gjentatte ganger.

 

Skulle dette være det du er ute etter kan du begynne med HW-artikkel om sikker sletting av data

 

Mvh

Ø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...