tunheim Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Hvordan kan jeg trekke ut epostadresser fra epost? Mange epostklienter har en automatisk funksjon slik at adressene man sender til automatisk blir lagt til i adresseboka. Det er arbeidsbesparende og gir også søppelpostfilteret en liste over forhåndsgodkjente godkjente adresser. Imidlertid har jeg et ganske omfattende epostarkiv som jeg bygde meg opp da danne funksjonen ikke var i bruk. Jeg skulle gjerne hatt et lite program som kan gå gjennom mine gamle eposter og plukke ut alle epostadressene med tilhørende navn. Noen som vet om noe slikt?
pertm Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Det er vel litt vanskelig å svare på om det er noen mulighet til å gjøre det når du ikke sier hvilket epost program du bruker. Jeg vet det går an i Outlook Express å legge til avsender i adresseboken, men bare for hver enkel epost, noe som blir tregt med mange eposter.
tunheim Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Skrevet 23. oktober 2006 For øyeblikket bruker jeg Thunderbird. Thunderbird bruker mbox-formatet til lagring av meldinger. Imidlertid tror jeg det skal være relativt enkelt å flytte epost mellom alle de vanligste epostprogrammene (Thunderbird, Eudora, Outlook, Outlook Express, Opera M2, GroupWIse mm.). Så om det er enklere å gjenomføre en slik operasjon i fks. Eudora, så kan jeg godt flytte eposten min over dit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå