phex Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Har tenkte å registrere et .no domene, men er det det samme hvor jeg gjør det? Er det bare prisen som jeg må tenke på eller er det andre ting også? Noen som vet hvem som er billigst på .no domener? Takk Endret 22. oktober 2006 av phex
Patz Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 Når jeg skulle kjøpe .no-domene valgte jeg domeneshop, kanskje ikke den aller billigste, men ikke langt i fra. Seriøst selskap med god kundeservice.
phex Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Hvem er det som tilbyr .no domener billigere da? Og er det noen forskjell på hvor jeg bestiller eller er det bare pris/support som man må tenke på? Endret 22. oktober 2006 av phex
Lurifaksen Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Det er en ting som er ekstremt viktig, og det er at domenet blir registrert på DEG. Men på .no domener er vel ikke det et vanlig problem. På andre TLD'er derimot finnes det en del webhoster som registrerer domenene i webhosten sitt navn - ikke ditt navn. Dermed er det de som har full kontroll over domenet. Så lenge domenet står på ditt navn, er står du altså fritt for å flytte domenet hvor som helst - helt uten at webhosten kan blande seg inn. Praktisk, i tilfeller hvor du kommer over useriøse webhoster som enten "forsvinner" eller krangler (om en faktura f.eks.) og rett og slett hindrer deg i å flytte domenet til ny webhost. Jeg vil absolutt anbefale www.domeneshop.no - nå gir de deg full DNS kontroll på domenet uten ekstra kostnad (før tok de 200kr i året for dette). Så selv om du vil hoste domenet en annen plass, kan du like godt la domeneshop ta seg av hostingen av domenet - de er seriøse, og ingen fare med. Prisene er også gode - dvs, du kanskje spare en tier en annen plass, men det blir for dumt. Endret 22. oktober 2006 av Lurifaksen
phex Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Skrevet 22. oktober 2006 Takk for svar Lurifaksen! Tror jeg går for Domeneshop, men bare en ting jeg ikke skjønte helt hva du mente med: Jeg vil absolutt anbefale www.domeneshop.no - nå gir de deg full DNS kontroll på domenet uten ekstra kostnad (før tok de 200kr i året for dette). Så selv om du vil hoste domenet en annen plass, kan du like godt la domeneshop ta seg av hostingen av domenet - de er seriøse, og ingen fare med. Gidder du å forklare dette litt bedre? Og en ting til: Jeg har noen andre domener som jeg har registrert hos diverse registrarer (er vel det det heter?). Hvordan kan jeg sjekke om domene står i mitt navn? Er det nok å bare ta et "whois"-søk og se om det står mitt navn der? Tusen takk!
buskmann Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Du får en raskere og sannsynligvis bedre forklaring på DNS ved å søke på Google etter "introduction to dns", enn det du får her. Ja, du kan ta et WhoIs-søk.
phex Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Skrevet 24. oktober 2006 Du får en raskere og sannsynligvis bedre forklaring på DNS ved å søke på Google etter "introduction to dns", enn det du får her. Ja, du kan ta et WhoIs-søk. 7136803[/snapback] Ok, takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå