Gå til innhold

pasord beskyttet mappe


Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om det fantes en mappe/program der jeg kan sette passord på en mappa som jeg kan legge evt. Hemmelige ting i. Ja, jeg har også passord med innlogging av brukerkontoen min (Jeg har XP) Er det noe mere dere lurer på er det bare å spørre:) Jeg har søkt litt her og der men finner ikke noe konkrete svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurte på om det fantes en mappe/program der jeg kan sette passord på en mappa som jeg kan legge evt. Hemmelige ting i. Ja, jeg har også passord med innlogging av brukerkontoen min (Jeg har XP) Er det noe mere dere lurer på er det bare å spørre:) Jeg har søkt litt her og der men finner ikke noe konkrete svar...

7122909[/snapback]

Hvis du har XP Pro og du er eneste bruker med administrator rettigheter er det bare å nekte andre brukere tilgang til mappen. Om andre brukere har admin rettigheter kan de komme rundt det, men ellers er det ganske trygt ovenfor normale brukere.

Lenke til kommentar

Hvis du er litt småparanoid kan jeg på det sterkeste anbefale et program som heter TrueCrypt. Det lager en "fil" på disken som såvidt jeg har fått med meg (sjekka en del) er umulig å åpne uten riktig passord.

Filen blir kryptert slik at det for et anna program ser ut som om det bare er "støy" på den delen av disken, altså rimelig bulletproof.

Det er så bulletproof at TrueCrypt selv ikke vet om det er en ekte fil eller bare noe tull den åpner uten å ha det rette passordet (den vet heller ikke hvilken algoritme fila er kryptert med, det må den også gjette seg frem til). Alt fungerer sømløst, video, musikk you name it! :)

 

Link:

http://www.truecrypt.org/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...