Gå til innhold

Spørsmål angående Asus Radeon X1900XT og ATITool


Anbefalte innlegg

Heisan.

 

Som emnetittelen sier så har jeg et spørsmål om mitt Asus Radeon X1900XT kort når jeg kjører ATITool 0.25 Beta 14.

 

Jeg har sett igjennom mange forskjellige forumer, og har funnet ut at ATITool skal vise disse spenningene under Voltage Control med et Radeon X1900XT kort under 3D applikasjoner. Og dette er default spenning på kortet.

 

VGPU = 1.425v

MVDDC = 2.086v

MVDDQ = 2.086v

VDDCI = 1.486v

 

Men når jeg kjører ATITool på mitt Asus Radeon X1900XT kort under 3D applikasjoner, så viser ATITool dette:

 

VGPU = 1.425v

MVDDC = 1.840v

MVDDQ = 1.840v

VDDCI = 1.486v

 

Skal det være 1.840v på både MVDDC og MVDDQ på mitt skjermkort?, eller er det feil?

 

Mulig jeg har en nyere versjon av skjermkortet som ikke trenger så mye som 2.086v på MVDDC og MVDDQ?

 

Jeg kan heldigvis forandre på volten på begge de to i ATITool, så hvis ATITool viser feil, skal jeg da sette dem opp til 2.086v da?

 

Håper på svar fra dere, siden jeg vil forsikre meg på at skjermkortet er 100% stabilt, og som ikke yter dårligere pga feil volt.

 

Og siden dette ikke handler om å overklokke, så setter jeg denne topic'en rett under Skjermkort og TV-kort. Men bare flytt topic'en om den nå skulle være på feil plass alikavel :)

 

Hilsen Terminator 3

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Mulig jeg har en nyere versjon av skjermkortet som ikke trenger så mye som 2.086v på MVDDC og MVDDQ?

 

 

Hilsen Terminator 3

7109856[/snapback]

 

 

Vet ikke helt hvordan dette slår ut på spenningene på kortet, men leste noe (tror det var på extremeTech) om at ATI hadde problemer med å levere gamle XT kjernen så de ny XT kortene hadde en annen klokkefrekvens på både GPU (litt laver) og minne (litt høyere).

 

Hvis du har fått et av disse nye kortene er det nok ikke utenkelig at det er en annen spenning enn det andre rapporterer.

Lenke til kommentar
Ok, takker for svarene så langt jos.

 

Men regner også med at 1.840v er rett på dem hvis jeg klarer å kjøre både 3DMark 2005 og 2006 uten problemer.

 

Men håper noen finner ut det endelige svaret på dette spørsmålet uansett :)

7112050[/snapback]

 

Har aldri hørt om at kort som kommer fra en produsent har vært konfigurert med feil spenning så jeg tror du bør la de stå på det de er satt til.

 

Det som kan være en mulig forklaring er at Asus har brukt andre minne brikker (med annen latency f.eks) en det som referanse designet bruker og derfor også andre v.settinger.

Lenke til kommentar
Ok, takker for svarene så langt jos.

 

Men regner også med at 1.840v er rett på dem hvis jeg klarer å kjøre både 3DMark 2005 og 2006 uten problemer.

 

Men håper noen finner ut det endelige svaret på dette spørsmålet uansett :)

7112050[/snapback]

 

Har aldri hørt om at kort som kommer fra en produsent har vært konfigurert med feil spenning så jeg tror du bør la de stå på det de er satt til.

 

Det som kan være en mulig forklaring er at Asus har brukt andre minne brikker (med annen latency f.eks) en det som referanse designet bruker og derfor også andre v.settinger.

7131383[/snapback]

 

Ok, takker for svaret :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...