Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser under spilling av BF2


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med at maskinen fryser når jeg spiller Battlefield 2. Jeg kan spawne på en bane og springe rundt i kanskje 5-10sek så fryser datamaskinen seg, eneste løsning da er å restarte datamaskinen.

Problemet begynte da jeg installerte et til skjermkort slik at jeg nå kjører 2x6800GT kort i SLI. Dette hender også bare i dette spillet og ingen andre spill. Spillet virker også fint om jeg går inn i nvidia control panel og deaktiverer SLI modus, men det er ganske plagsomt å gjøre dette hver gang jeg skal spille et spill.

Jeg har ikke overklokket noen av delene i datamaskinen.

 

Så jeg lurte på om noen har forslag til hva jeg kan gjøre for å fikse dette. Har kontaktet EA Support, men til nå har de ikke klart å hjelpe meg.

 

Her er oversikt over noen av datamaskin delene:

AMD 3500+

2x Nvidia 6800GT

4x Geil 512mb

MSI K8N SLI Platinum

Thermaltake 480W PSU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja har sjekket temperaturene.

På skjermkortene ligger de på 81 og 82 grader under full load.

CPU ligger på omtrent 51 grader under full load.

 

Men det rare er at jeg kan spille spill som krever mye mer grafikk og bruk av CPU enn Battlefield 2.

F.eks. jeg kan spiller Gothic 3, F.E.A.R og slikt uten at datamaskinen fryser/henger seg opp. På battlefield 2 har det heller ingeting å si hvilke grafikkinstillinger jeg har på, det fryser om jeg har på 1024*768 og medium grafikk eller 1280*1024 og full grafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...