Gå til innhold

CPU vifte + skjerkort vifte


Zyphonzz

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tre spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med.

 

1. CPU viften

CPU viften på min Shuttle XPC Barebone SN85G4 V2, er ødelagt. Jeg har ikke funnet noen vifter merket "for Shuttle", men regner med en vanlig CPU vifte vil gjøre samme jobben. Den gamle viften har målene 80mm x 80mm x 10mm, mens alle CPU viftene jeg har funnet på nettet har vært av typen 80mm x 80mm x 10mm, noe som er for bredt til å kunne passe i min barebone.

Håper noen av dere kan gi meg tips til hvor jeg kan anskaffe meg en vifte som funker til PC'en min.

 

2. Kjølepasta

Jeg tok på kjølepasta (til CPU) når jeg kjøpte PC'en min for omtrent to år siden. Så lurer jeg på om kjøepastaen går bort etterhvert, og i så fall hvor ofte bør jeg skifte ut kjølepastaen? -Og, hvilke type/merke er å anbefale. Prosessoren min er av type AMD Athlon 64 3200+.

 

3. VGA(skjermkort) viftene

Etter at jeg greide å miste (!!) PC'en min i gulvet, sluttet de to viftene på mitt ASUS Ati 9800PRO 256MB (vet ikke hva mer info dere trenger, så da er det bare og spør :p) skjermkort å fungere. Jeg lurer da på om noen har en anelse om hvordan dette går an å fikse (?).

Kan en løsning være å skifte ut viftene på skjermkortet? Er dette mulig? Hvor får man tak i slike vifter?

 

Håper noen av dere har svar på mine problemer. Trenger dere mer info eller har spørsmål er det bare og skrive i posten eller sende meg en melding.

 

Mvh

Jonas aka zyphon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...