sk1rty Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Hei Jeg har akkurat bygget ny maskin og lagt inn windows, drivere ol... Jeg installerte codecs, doom9.org pakken... Så kjørte jeg Windows update... Der kommer windows media player 10 inn... Etter at denne kom inn så har alle filmene blitt mørke... Hvis det feks er en scene med en politibil med sirener... Så kommer det bare opp svake blå og røde lys.. Jeg ser ikke resten.. Så har ikke sjangs til å få med meg hva som skjer... Har avinstallert codecs, installert på nytt, testa med PowerDVD, VLC, WMP 10 og 11... Har også prøvd å legge inn WMP som var på denne XP versjonen som standard, men det gikk ikke siden jeg allerede hadde en nyere versjon.. Noen som har en løsning på dette? PS: Filmer som spilles av på youtube.com ol. fungerer helt fint. PSS: Skal teste med en DVD-film nå, så får vi se hvordan det går...
Bendorama Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Hei Jeg har akkurat bygget ny maskin og lagt inn windows, drivere ol... Jeg installerte codecs, doom9.org pakken... Så kjørte jeg Windows update... Der kommer windows media player 10 inn... Etter at denne kom inn så har alle filmene blitt mørke... Hvis det feks er en scene med en politibil med sirener... Så kommer det bare opp svake blå og røde lys.. Jeg ser ikke resten.. Så har ikke sjangs til å få med meg hva som skjer... Har avinstallert codecs, installert på nytt, testa med PowerDVD, VLC, WMP 10 og 11... Har også prøvd å legge inn WMP som var på denne XP versjonen som standard, men det gikk ikke siden jeg allerede hadde en nyere versjon.. Noen som har en løsning på dette? PS: Filmer som spilles av på youtube.com ol. fungerer helt fint. PSS: Skal teste med en DVD-film nå, så får vi se hvordan det går... 7073947[/snapback] ÅÅ jeg har det samme JÆ*** probleme, jeg fikk det etter å ha instalert K-Lite Codec Pack, jeg avinstalerte det men, *** det er enda MØRKT, har desvere enda ikke fåt noen veldig bra svar av andre enda:(, håper noen vet hvordan man fikser det.
jorgenask Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Heisan! opplever det samme jeg også. Når det gjelder divX og xvid løste jeg dette ved å justere lys styrken i divx "programmet". Dere har kanskje sett det divx symbolet som dukker opp i systray når man spiller av divx/xvid Men problemet dukker fremdeles opp når jeg spiller av DVD filmer i power dvd Hvis noen har en løsning på dette håper jeg de kan være elskværdig å skrive den her . På forhånd takk
jorgenask Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Glemte foresten en viktig ting.... Problemet har en merkelig løsning , eller en løsning som jeg anser for å være midlertidig. Hver gang jeg åpner Power DVD og starter avspilling av en DVD, blir bildet på avspillingen i programmet alt for mørkt. MEN, med en gang jeg åpner Nvidia Control panel så blir det lyst og fint igjen ... med andre ord . skulle tro dette hadde noe å gjøre med driveren fra Nvidia. Skal prøve å reinstallere denne og se om dette hjelper ...
Bendorama Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Glemte foresten en viktig ting.... Problemet har en merkelig løsning , eller en løsning som jeg anser for å være midlertidig.Hver gang jeg åpner Power DVD og starter avspilling av en DVD, blir bildet på avspillingen i programmet alt for mørkt. MEN, med en gang jeg åpner Nvidia Control panel så blir det lyst og fint igjen ... med andre ord . skulle tro dette hadde noe å gjøre med driveren fra Nvidia. Skal prøve å reinstallere denne og se om dette hjelper ... 7085639[/snapback] hmmm genialt, jeg tror faktisk du har rett:D det med Nvidia driver
jorgenask Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 GENIALT! Det jeg gjorde, var å avinstallere nvidia driveren, som var den nyeste når jeg lastet den ned da jeg bygget pcen for noen uker siden. Så installerte jeg den driveren som lå på cden som fulgte med grafikkortet. fant den i en mappe som tilsvarte navnet på kortet mitt (7950) så antar at den kanskje er spesialisert for dette kortet og ikke en slik "universal" driver man laster ned rett fra nvidia. hva vet jeg. Dette virket i allefall utmerket. Det er mulig denne driveren er litt eldre og sånn men den fjernet i allefall dette irritasjons momentet her og funker jo ellers helt topp. Lykke til alle sammen MvH Jørgen
Ekorre Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 juster overlay instillingene litt lysere i nvidia softwaren. dette fixer alt
sk1rty Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Skrevet 17. oktober 2006 (endret) juster overlay instillingene litt lysere i nvidia softwaren. dette fixer alt 7085872[/snapback] Hvor finner jeg disse? EDIT: Blir kvalm av nye nvidia kontrollpanelet... Endret 17. oktober 2006 av sk1rty
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå