Gå til innhold

Trådløs overføring av kabel-TV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har et lite problem. Vi har nå fått kabel-TV i studentboligen. Kunne godt tenke meg kabel-TV på rommet mitt også, men foreløpig er det kun uttak i stua, og det er uaktuelt å trekke kabel fra stua og inn på rommet mitt. Det jeg ser etter er noe som kan overføre kabel-TV signaler, slik at jeg fritt kan velge TV-kanaler på TV'en inne på mitt rom, uten at dette har noen innvirkning på den TV'en som står i stuen. Er det noen som vet om dette finnes, evt. kan gi meg en link?

Vet at det finnes antenner som SCART-overfører bilde og lyd, men da fungerer det bare som en kopi av det man ser på i stua. Jeg vil på en måte kopiere hele kabel-TV signalet slik at jeg fritt kan velge TV-kanaler på mitt rom, uavhengig av hva man ser på i stuen.

Noen som kan hjelpe meg? :dontgetit:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke mulig da du i praksis må ha en TV sender for hver kanal. Da ville jo du og dine naboer som er nært nok få gratis kabel-TV.

Mao ikke lov.

(du må ha en tuner i stuen av ett eller annet slag som sender "scartsignal")

Skrevet (endret)
kan han ikke bare bruke noe slikt ? http://www.smarthome.com/7656l.html

også sette på en splitter der en går til TVen i stua og en til den senderen.

7070188[/snapback]

Nei, man trenger en mottaker på sender siden. Står forklart i teksten.

7070619[/snapback]

oki, kjør kabelTVen i vcr, kjør antenneledning ut fra vcr til en splitter og så en ende til TV og en ende til senderen. Står jo i specs at den tar f connector kabel.. (og en fconnector kan man 'modde' slik at det blir skruing i den ene enden og 'vanlig' TV kontakt i den andre. (hvis jeg ikke tar veldig feil da)

EDIT: og hvor i teksten står det at man trenger en tuner før senderen? jeg går utifra at det var det du mente :)

Endret av Mr-CEO
Skrevet

HVorfor skulle man ønske å skifte kanal remote hvis man hadde de lokalt :-)

Beklager, men det finnes ingen produkter som gjør det trådstarter ønsker. (lovlig)

Skrevet

Overfører man feks signalet fra en dvd spiller kan det jo være praktisk å kunne styre den DVDspilleren om man ser innholdet på en TV i et annet rom :)

Kan ikke forstå at det skulle være ulovelig. Det er jo fullt lovelig å sende signaler trådløst, er det ikke (på visse frekvenser)? og om jeg har 1 kilde for signaler så spiller det vel ingen rolle om jeg splitter det til 5 TVer med kabel eller via en trådløs sender, gjør det?

Skrevet

Det er lovlig å sende på 2.4 Ghz ja, men det trådstarter ønsker er å overføre alle kanalene samtidig slik at han kan skifte kanal på TV. Da må man sende på helt andre frekvenser (vanlige TV-området) og da trenger man konsesjon.

Det man jo trenger er en TV sender pr kanal og avhengig hvor kraftig de er vil man jo kunne sende til hele byen :-) (derfor er det ikke lovlig)

Skrevet

Jeg vet det finnes bokser som sender TVsignal digitalt (via kabel), så jeg ser ikke helt hvorfor samme infomasjon ikke kan sendes trådløst :)

Men, uansett hvordan det funker så kan han jo bruke noe tilsvarende som det jeg linket til ved å først kjøre signalet inn i en VCR for så å styre den med den IR extension saken og sende signalet fra den til boksen på rommet sitt. En gammel VCR får man sikkert tak i gratis fra noen man kjenner, eller veldig billig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...