Patience Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Hvor finner jeg config-fila til Suse? Må legge inn noen opplysninger om AGP..
lordlappy Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 (endret) lurer på det samme Endret 14. oktober 2006 av lordlappy
Patience Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Skrevet 14. oktober 2006 Da får du slenge deg på vettu :-)
Mr.Elendig Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Konfigurasjonsfiler for systemet ligger i /etc/ (nokre få ligger andre plasser), konfigurasjonsfiler for brukaren ligger i ~
Langbein Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Config-fil til X ligger vel under /etc/X11/ ? Tipper den heter xorg.conf
Patience Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Skrevet 14. oktober 2006 Jeg har følgende å forholde meg til: If a Linux 2.6.11 or newer kernel was built with CONFIG_AGP enabled, the kernel AGP frontend is required to load the fglrx kernel module. To identify whether your kernel was built with CONFIG_AGP enabled, look for CONFIG_AGP=y in the kernel config file, or if the 'agpgart' module loaded. Det er denne jeg leter etter. Og den ligger ikke i xorg.conf
JonJ Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Det er ikke xorg.conf den refererer til, men kernel-configen, noe du strengt tatt ikke skal behøve å røre.
olefiver Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Patience, jeg vil tippe CONFIG_AGP er Y med mindre du har fått feil knyttet til det. Men om du vil skjekke, tror jeg dette gir deg svaret. Er avhengig om SuSE legger en kopi av config-fila til kjerna under /boot, det husker jeg ikke om de gjør. cat /boot/config | grep 'CONFIG_AGP' For å skjekke om agpgart modulen er lastet: lsmod lsmod gir en liste over alle moduler som er lastet. Endret 14. oktober 2006 av olefiver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå