roysekk Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 hei. jeg har en excel regneark med ca 400 bruker navn og passord, noen som vet hvordan jeg skal få de inn som brukere på Active Directory ved hjelp av feks en BAT fil?.
jh_ Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 google er din venn 7056391[/snapback] Da kan kanskje du finne det for han da? Med google så kan man finne svar på 90-99% av alle spørsmålene her på forumet, så hva er vitsen med et forum?
miXer Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Vet ikke om han har prøvd å google først, men fant en masse treff ved første søk! http://www.google.no/search?hl=no&q=adduse...-s%C3%B8k&meta= Prøv alltid google først!
jh_ Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Vet ikke om han har prøvd å google først, men fant en masse treff ved første søk! http://www.google.no/search?hl=no&q=adduse...-s%C3%B8k&meta= Prøv alltid google først! 7056609[/snapback] Joda, forstår det, men dette er ikke et typisk tilfelle hvor man kan si 'google', så er saken løst. Jeg har ikke googlet etter dette selv, men jeg fant ingenting av relevans på første-siden på linken din.
miXer Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Du kan jo ikke bare trykke på første linken å forvente at du finner svaret. Det er en grunn til at google finner flere linker og flere sider. For å gi deg et utvalg av muligheter. Hvis du ser gjennom noen av de litt lenger ned, så ser du noen muligheter!
jh_ Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Du kan jo ikke bare trykke på første linken å forvente at du finner svaret. Det er en grunn til at google finner flere linker og flere sider. For å gi deg et utvalg av muligheter. Hvis du ser gjennom noen av de litt lenger ned, så ser du noen muligheter! 7060919[/snapback] Jeg tror ikke du forstod poenget mitt, det er greit å vise til google en gang i blandt, men å "ødelegge" posten med 'google er din venn' er som om jeg skulle gjort det samme med denne posten. Tror ikke det hadde tilført deg noe særlig? Og jeg selv bruker google til alt jeg lurer på, så jeg er fullt klar over at man faktisk kan bla i sidene på google. Men ettersom du fikk det til å virke så utrolig lett med den kommentaren din, og du linket til et google-søk uten å ha funnet svaret på det trådstarter lurte på, så kommenterte jeg det.
miXer Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Vel. Jeg er IKT-driftsoperatør, så jeg vet svaret. Jeg kunne selvfølgelig bare ha skrivd inn svaret her, eller gitt han et script som gjør det veldig enkelt for han. Men i mine øyne hadde han da ikke lært så mye. Men jeg ser pointet ditt med den forrige posten!
Manfred Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Vel. Jeg er IKT-driftsoperatør, så jeg vet svaret. Jeg kunne selvfølgelig bare ha skrivd inn svaret her, eller gitt han et script som gjør det veldig enkelt for han. Men i mine øyne hadde han da ikke lært så mye. Men jeg ser pointet ditt med den forrige posten! 7085741[/snapback] ...så du benytter muligheten til å sitte og skryte av deg selv i stedet? Du kan jo enten hjelpe, eller holde kjeft og ikke bare sitte og skryte av deg selv, "O' store IKT-driftsoperatør" [/ironi]
kimla Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Litt morsomt å se dere holde på roysekk har ikke svart noen av dere, han hadde bare førsteposten, og nå er det 10 poster her (med denne) Waste of space... Men det er jo denne også, totalt bortkastet, men jeg følte for at jeg måtte skrive, det gjorde vel dere også?
miXer Skrevet 26. oktober 2006 Skrevet 26. oktober 2006 Har ikke prøvd å skryte på noen som helt måte. Den første posten min skrev jeg at google er din venn.. Denne var litt kort, det er sant. Men det gikk litt fort. Det beklager jeg.
VikinGz Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Dette innlegge passa meg midt i blinken... bortsjett fra at jeg ikke sjønner noe... kan noen forklare litt bedre?
jh_ Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Dette innlegge passa meg midt i blinken... bortsjett fra at jeg ikke sjønner noe... 7398979[/snapback] Så.. hva var det som passet deg midt i blinken med dette innlegget? Oppsummering: Trådstarter ønsker å legge inn brukere til AD fra en tekstfil, eksempelvis ved hjelp av et batchscript. Brukeren miXer mener dette er mulig, og at man kan finne ut hvordan man gjør det ved å søke litt på google. Han vil ikke svare på spørsmålet, eller om hva man skal bruke som søke-ord, dog
VikinGz Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 (endret) Dette innlegge passa meg midt i blinken... bortsjett fra at jeg ikke sjønner noe... 7398979[/snapback] Så.. hva var det som passet deg midt i blinken med dette innlegget? Oppsummering: Trådstarter ønsker å legge inn brukere til AD fra en tekstfil, eksempelvis ved hjelp av et batchscript. Brukeren miXer mener dette er mulig, og at man kan finne ut hvordan man gjør det ved å søke litt på google. Han vil ikke svare på spørsmålet, eller om hva man skal bruke som søke-ord, dog 7409508[/snapback] Jeg driver med det samme, og har kikka rundt på google etter en måte og gjøre det på... men det jeg fant sjønte jeg lite av... er ikke den skarpeste kniven i denn skuffa (forøvrig er jeg skarpere andre steder) Men ser ut som jeg har fått tak i ett program som gjør jobben ennda enkelere nå Endret 2. desember 2006 av VikinGz
jh_ Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Dette innlegge passa meg midt i blinken... bortsjett fra at jeg ikke sjønner noe... 7398979[/snapback] Så.. hva var det som passet deg midt i blinken med dette innlegget? Oppsummering: Trådstarter ønsker å legge inn brukere til AD fra en tekstfil, eksempelvis ved hjelp av et batchscript. Brukeren miXer mener dette er mulig, og at man kan finne ut hvordan man gjør det ved å søke litt på google. Han vil ikke svare på spørsmålet, eller om hva man skal bruke som søke-ord, dog 7409508[/snapback] Men ser ut som jeg har fått tak i ett program som gjør jobben ennda enkelere nå 7411359[/snapback] Det er bra, men tror kanskje folk hadde satt pris på om du delte det med oss andre
VikinGz Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 (endret) Jeg fikk det tilsendt på mail fra en annen bruker... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=673917 Har ikke prøvd programmet ennda... men skal prøve det til uka og se om det er noe vi dødlige også får brukt Endret 3. desember 2006 av VikinGz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå