Gå til innhold

Hvordan endre skjermtype i WinXP


kriwist

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjører windows xp pro her og har problemer med å endre skjerm-type.

 

I device manager finner jeg ikke skjermen min den står der rett og slett ikke der, er dette normalt i xp? vet at skjermen man bruker vises i device manager i Win9X og 2K.

 

Har prøvd å gå på display properties for å endre skjerm type fra "Default Monitor" men når jeg prøver å trykker properties på den så går det ikke da properties knappen er "grayed out"

 

Tror dette problemet skyldes at jeg skifta monitor en gang og når jeg skifta tilbake til den monitoren som jeg har nå så fikk jeg dette problemet :(

 

Jeg får heller ikke skjermen til å skru seg av

 

(power sawing mode) enda dette er skrudd på så vil den ikke skru seg av...

 

Skjermen jeg bruker er en SAMTRON 96P.

 

Har prøvd å laste ned nyeste driverne fra Samtron sin hjemme side men disse går det rett og slett IKKE an å installere... får bare denne feilmeldingen "Error occur, while installing monitor adaptor. (ErrorCode 259)"

 

Gode tips motas med Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hørtes snodig ut! :smile:

 

Men det eneste jeg kan komme på nå er at du går inn i "device manager", eller "enhetsbehandling" på norsk, og avinstallerer alle skjermene du eventuelt skulle ha der.

 

Så tar du en reboot, og da skal Windows finne skjermen din igjen. Med drivere og hele pakka. Jeg vil anta at den vises som "Standard skjerm" eller "Plug and Play" skjerm.

 

Prøv det du og kom med tilbakemelding hvis ikke det funker. Eller uansett! :smile:

 

-Jan Ivar-

Lenke til kommentar

Hva? Åssen er det mulig? Jeg vet det er en Plug & Play skjerm. Har hatt samme skjerm selv. Windows skal automatisk detektere den. Kanskje det bare er en bug da?

 

Jeg ville uansett se på det som VELDIG rart hvis ikke windows viser noen skjermer som er aktive.

 

Gå på "Kjør" kommandoen. Skriv: devmgmt.msc

 

Her SKAL det stå "Skjermer" litt nede på listen.

 

Hvis ikke er det noe rart med maskinen din vil jeg si.. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...