Gå til innhold

Hjelp til å få WoW til å kjøre FC5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt problemer med å få WoW til å kjøre på FedoraCore 5(med wine fra installert fra pakkesystemet).

wine wow.exe gir en error kode #132 og som melding står det "Teh instruction at "0x612764D0" referenced memory at "0x00007548". The memory could not be "read"

Noen som vet hvordan jeg kjapt kan fikse dette problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en liten oppdatering.... jeg endra på noe i regedit(med wine) og kom da fram til dette:

skjermdumpqc4.th.png

Tror kanskje jeg bar emå tweake opengl'en nå så er jeg i mål... riktignok crasher den når jeg logger inn da, men synes ikke det er noe rart. morsomt bilde i grunn

Skrevet
en liten oppdatering.... jeg endra på noe i regedit(med wine) og kom da fram til dette:

skjermdumpqc4.th.png

Tror kanskje jeg bar emå tweake opengl'en nå så er jeg i mål... riktignok crasher den når jeg logger inn da, men synes ikke det er noe rart. morsomt bilde i grunn

7052831[/snapback]

Hei! Jeg hadde også problemer med WoW i Linux, inntil jeg prøvde den nye betaen av crossover office.

Du kan eventuelt prøve denne å se om det virker for deg.

Mvh Goggys

Skrevet

gi meg output på :

glxinfo | grep rendering

følg dette :

DLL-filer

Det er et par DLL-filer som vi trenger for at ting skal fungere slik de skal. Men de henter vi lett:

$ cd ~/.wine/drive_c/windows/system32/

$ wget http://www.tnldp.org/files/riched20.dll

$ wget http://www.tnldp.org/files/riched32.dll

$ wget http://www.tnldp.org/files/mfc42.dll

Konfigurasjon av World of Warcraft

Ikke glem å legge følgende innstillinger til '~/.wine/drive_c/Program Files/World of Warcraft/WTF/Config.wtf' - mangel på disse innstillingene kan føre til at du får hakket lyd, eller i verste fall ikke noe lyd:

SET gxApi "opengl"

SET ffxDeath "0"

Den første linjen tvinger WoW til å kjøre i opengl uten at du må legge til --opengl til WoW.exe.

Hvis du opplever hakket/dårlig/ingen lyd, så kan du legge til følgende:

SET SoundOutputSystem "1"

SET SoundBufferSize "150"

Skrevet

outputten du villa ha ogger:

[root@larsey ~]# glxinfo | grep rendering

direct rendering: Yes

dllfilener har jeg allerede installert, og gfx driveren jeg bruker er fglrx som er lasta ned med livna da jeg installerte FC5 siden FC5 ikke kom med en passende driver til meg

Skrevet

skjermdumpqc4.th.png

7052831[/snapback]

Hei! Jeg hadde også problemer med WoW i Linux, inntil jeg prøvde den nye betaen av crossover office.

Du kan eventuelt prøve denne å se om det virker for deg.

Mvh Goggys

7053659[/snapback]

Jeg prøvde nettopp WoW med den crossover saken... fungerte 100% med grafikk osv. Spille varte ca 10 sec etter at jeg var inne på serveren og så låste den seg helt opp :-|

Skrevet

hei hei hei... trådstjeler :D tross alt mitt problem og min wow som ikke funker.... haha. har nettopp "yum update" men dette løste ikke noen problemer.

Men et det må jo mangle noe ved wine 3den når det fungerer wom windows med crossover office... og andre brukere har jo fått det til å fungere med wine

Skrevet (endret)
hei hei hei... trådstjeler :D tross alt mitt problem og min wow som ikke funker.... haha. har nettopp "yum update" men dette løste ikke noen problemer.

Men et det må jo mangle noe ved wine 3den når det fungerer wom windows med crossover office... og andre brukere har jo fått det til å fungere med wine

7057849[/snapback]

nå har du vertfall 3D rendering .

va slags skjermkort har du ?

men va har yum update men saken å gjøre ?

ingenting !!

følg dette å gi meg eventuelle nye feil :

Konfigurasjon av World of Warcraft

Ikke glem å legge følgende innstillinger til '~/.wine/drive_c/Program Files/World of Warcraft/WTF/Config.wtf' - mangel på disse innstillingene kan føre til at du får hakket lyd, eller i verste fall ikke noe lyd:

SET gxApi "opengl"

SET ffxDeath "0"

Den første linjen tvinger WoW til å kjøre i opengl uten at du må legge til --opengl til WoW.exe.

Hvis du opplever hakket/dårlig/ingen lyd, så kan du legge til følgende:

SET SoundOutputSystem "1"

SET SoundBufferSize "150"

Endret av ogger
Skrevet (endret)

[lars@larsey ~]$ fglrxinfo

display: :0.0 screen: 0

OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.

OpenGL renderer string: MOBILITY RADEON X700 Generic

OpenGL version string: 2.0.6011 (8.28.8)

og wtf.conf har heg allerede endret på de nevnte verdiene. lyden er ikke hakkete når jeg logger inn (med og uten opengl).

UTEN OPENGL

http://img214.imageshack.us/my.php?image=skjermdump1cf3.png

MED OPENGL

http://img455.imageshack.us/my.php?image=skjermdumpux6.png

Endret av South_Bridge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...