South_Bridge Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 Har litt problemer med å få WoW til å kjøre på FedoraCore 5(med wine fra installert fra pakkesystemet). wine wow.exe gir en error kode #132 og som melding står det "Teh instruction at "0x612764D0" referenced memory at "0x00007548". The memory could not be "read" Noen som vet hvordan jeg kjapt kan fikse dette problemet?
slettet_konto Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 hadde du hatt en distro med støtte for .deb pakker hadde du kunne brukt wow-wine for den er tilrettelagt wow , kan lastes ned her : home.no.net/rgsl0910/wow-wine.html å ta å les denne : http://www.tnldp.org/index.php/World_of_Warcraft_i_Linux wow fungerere bedre på min linux laptop en på den ene windows maskinen min .
South_Bridge Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Skrevet 11. oktober 2006 okey... det hjelper ikke meg så mye. feil 132 står ikke på lista deres og jeg har ikke debian noen som har fått det til å funke på FC5?
slettet_konto Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 prøv guiden du med vanlig wine , burde fungere
South_Bridge Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Skrevet 11. oktober 2006 utgangspunktet mitt var guiden fra winehq, http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersi...iTestingId=3694 er kanskje noe jeg må gjøre med wineconfig?
South_Bridge Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Skrevet 12. oktober 2006 en liten oppdatering.... jeg endra på noe i regedit(med wine) og kom da fram til dette: Tror kanskje jeg bar emå tweake opengl'en nå så er jeg i mål... riktignok crasher den når jeg logger inn da, men synes ikke det er noe rart. morsomt bilde i grunn
goggys Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 en liten oppdatering.... jeg endra på noe i regedit(med wine) og kom da fram til dette: Tror kanskje jeg bar emå tweake opengl'en nå så er jeg i mål... riktignok crasher den når jeg logger inn da, men synes ikke det er noe rart. morsomt bilde i grunn 7052831[/snapback] Hei! Jeg hadde også problemer med WoW i Linux, inntil jeg prøvde den nye betaen av crossover office. Du kan eventuelt prøve denne å se om det virker for deg. Mvh Goggys
slettet_konto Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 (endret) **slett denne*** Endret 12. oktober 2006 av ogger
slettet_konto Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 gi meg output på : glxinfo | grep rendering følg dette : DLL-filer Det er et par DLL-filer som vi trenger for at ting skal fungere slik de skal. Men de henter vi lett: $ cd ~/.wine/drive_c/windows/system32/ $ wget http://www.tnldp.org/files/riched20.dll $ wget http://www.tnldp.org/files/riched32.dll $ wget http://www.tnldp.org/files/mfc42.dll Konfigurasjon av World of Warcraft Ikke glem å legge følgende innstillinger til '~/.wine/drive_c/Program Files/World of Warcraft/WTF/Config.wtf' - mangel på disse innstillingene kan føre til at du får hakket lyd, eller i verste fall ikke noe lyd: SET gxApi "opengl" SET ffxDeath "0" Den første linjen tvinger WoW til å kjøre i opengl uten at du må legge til --opengl til WoW.exe. Hvis du opplever hakket/dårlig/ingen lyd, så kan du legge til følgende: SET SoundOutputSystem "1" SET SoundBufferSize "150"
slettet_konto Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 bare et kontrollspørsmål siden bildene dine ser slik ut . har du installert skjermkort driver ?
South_Bridge Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Skrevet 12. oktober 2006 outputten du villa ha ogger: [root@larsey ~]# glxinfo | grep rendering direct rendering: Yes dllfilener har jeg allerede installert, og gfx driveren jeg bruker er fglrx som er lasta ned med livna da jeg installerte FC5 siden FC5 ikke kom med en passende driver til meg
South_Bridge Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Skrevet 12. oktober 2006 en liten oppdatering.... jeg endra på noe i regedit(med wine) og kom da fram til dette: Tror kanskje jeg bar emå tweake opengl'en nå så er jeg i mål... riktignok crasher den når jeg logger inn da, men synes ikke det er noe rart. morsomt bilde i grunn 7052831[/snapback] Hei! Jeg hadde også problemer med WoW i Linux, inntil jeg prøvde den nye betaen av crossover office. Du kan eventuelt prøve denne å se om det virker for deg. Mvh Goggys 7053659[/snapback] Jeg prøvde nettopp WoW med den crossover saken... fungerte 100% med grafikk osv. Spille varte ca 10 sec etter at jeg var inne på serveren og så låste den seg helt opp :-|
abitpower Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Prøvde wine-wow og alt så mye bedre ut, helt til jeg trykket logg inn... den bare krasjer... Hjelp noen!?
olear Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Linux er noe dritt.... -.- 7056550[/snapback] Ja, for noe dritt. Støtter ikke engang spill laget for Windows
South_Bridge Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Skrevet 12. oktober 2006 hei hei hei... trådstjeler tross alt mitt problem og min wow som ikke funker.... haha. har nettopp "yum update" men dette løste ikke noen problemer. Men et det må jo mangle noe ved wine 3den når det fungerer wom windows med crossover office... og andre brukere har jo fått det til å fungere med wine
slettet_konto Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 (endret) hei hei hei... trådstjeler tross alt mitt problem og min wow som ikke funker.... haha. har nettopp "yum update" men dette løste ikke noen problemer. Men et det må jo mangle noe ved wine 3den når det fungerer wom windows med crossover office... og andre brukere har jo fått det til å fungere med wine 7057849[/snapback] nå har du vertfall 3D rendering . va slags skjermkort har du ? men va har yum update men saken å gjøre ? ingenting !! følg dette å gi meg eventuelle nye feil : Konfigurasjon av World of Warcraft Ikke glem å legge følgende innstillinger til '~/.wine/drive_c/Program Files/World of Warcraft/WTF/Config.wtf' - mangel på disse innstillingene kan føre til at du får hakket lyd, eller i verste fall ikke noe lyd: SET gxApi "opengl" SET ffxDeath "0" Den første linjen tvinger WoW til å kjøre i opengl uten at du må legge til --opengl til WoW.exe. Hvis du opplever hakket/dårlig/ingen lyd, så kan du legge til følgende: SET SoundOutputSystem "1" SET SoundBufferSize "150" Endret 13. oktober 2006 av ogger
South_Bridge Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Skrevet 13. oktober 2006 (endret) [lars@larsey ~]$ fglrxinfo display: :0.0 screen: 0 OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc. OpenGL renderer string: MOBILITY RADEON X700 Generic OpenGL version string: 2.0.6011 (8.28.8) og wtf.conf har heg allerede endret på de nevnte verdiene. lyden er ikke hakkete når jeg logger inn (med og uten opengl). UTEN OPENGL http://img214.imageshack.us/my.php?image=skjermdump1cf3.png MED OPENGL http://img455.imageshack.us/my.php?image=skjermdumpux6.png Endret 13. oktober 2006 av South_Bridge
slettet_konto Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 (endret) fra bilde med openGL , virker det som om du ikke har bra/riktig driver . får slik så det også ut hos meg . hva slags driver bruker du ? Endret 13. oktober 2006 av ogger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå