ådne Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Noen som har erfaringer å dele med dette lydkortet? Hvordan er lydkvaliteten osv? EDIT: Lydkortet er nå kjøpt. Så jeg forandrer dette til en tråd om problemer jeg får med det Problem 1: Får ikke lyd ut av headsettet. Noen som har noen tips hva vi bør gjøre? -LØST- Problem 2: Når jeg tar opp saker og ting kommer lyden i mono, noe som er ganske irriterenede. Jeg bruker cubase. Hva kan være problemet? -LØST- Problem 3 (IKKE LØST): Når jeg tar opp f.eks. bass og gitar samtidig så kommer dette som et spor i Cubase. Lydkortet har to innganger og to preamper så dette burde vel komme i to spor? Endret 16. oktober 2006 av ådne
_HKH_ Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Ingen erfaringer, men skal du ha lydkort i den prisklassen ville jeg gått for TC electronic Konnekt 8, ca. 3500 hos procom.no.
ådne Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Skrevet 8. oktober 2006 Takk for svar Rockestjerne. Jeg har også hørt at det skal fungere fint, problemet er bare at økonomien ikke strekker til. Får nemlig m-audio kortet for 2750 nytt. Budsjette var egentlig 2000 kr, men jeg fant ut at jeg ville gå opp litt i kvalitet (forhåpentligvis), så da steg prisen noen hundrelapper... Hvis noen har et lydkort de vil bli kvitt, ta kontakt på PM eller helst mail [email protected]
_HKH_ Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Jaja, det så helt greit ut, sikkert ikke noe i veien med det.
ådne Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Skrevet 9. oktober 2006 Har nå gått til innkjøp av dette kortet, men selvfølgelig har noen probelmer oppstått: Blant annet får vi ikke lyd ut av headsettet. Noen som har noen tips hva vi bør gjøre?
_HKH_ Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Å lese manualen er alltid en god ide. Får dere lyd ut av de andre utgangene? Har dere satt lydkortet som standard lydenhet i windows? www.musicxp.net er forresten en fin side å sjekke ut.
duottar Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Har dere satt lydkortet som standard lydenhet i windows? Hvorfor må man det? Jeg har ikke gjort det. Har 410 selv. Bruker hk'et sitt lydkort som standard og 410'en til redigering og opptak. Endret 9. oktober 2006 av Liar
_HKH_ Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Tja, jeg husker at jeg tuklet med det da jeg installerte mitt lydkort for lenge siden, men jeg vet ikke om det er nødvendig. Verdt et forsøk, kanskje?
ådne Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Skrevet 10. oktober 2006 Problemet er nå løst, jeg måtte bare innstalere driverene på ny så funka det. Men et nytt problem har oppstått: Når jeg tar opp saker og ting kommer lyden i mono, noe som er ganske irriterenede. Jeg bruker cubase. Hva kan være problemet?
_HKH_ Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Hva skal du ta opp? Liten vits å ta opp stereo hvis du bare har en mic på et eller annet. Kan hende du ikke har inngangene satt opp riktig i cubase, trykk F4 og se hva som står der. Kan også hende du tar opp på et mono-spor, sørg for å velge stereo når du legger til nytt spor.
ådne Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Skrevet 10. oktober 2006 Takk for svar, problemet var selvfølgelig at jeg hadde satt opp sporet som stereo, når jeg bare tok med en mic som du sier Hehe. Har fått testet lydkortet litt, og jeg må si jeg er meget fornøyd - krystallklar lyd. Anbefales!
ådne Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Skrevet 16. oktober 2006 Okei, nytt problem: Når jeg tar opp f.eks. bass og gitar samtidig så kommer dette som et spor i Cubase. Lydkortet har to innganger og to preamper så dette burde vel komme i to spor?
_HKH_ Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Du må sette opp inngangene skikkelig i cubase. Det som skjer nå, er at du tar opp gitar på venstresiden og bass på høyresiden siden du ikke har satt opp cubase til å ta opp på to monospor Trykk F4 og legg til 2 mono-busser på inputs. Så lager du to nye audiospor og velger mono in 1 på det ene og mono in 2 på det andre. Velg record enable på begge to og du er klar til å ta opp.
ådne Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Skrevet 17. oktober 2006 Takk for svar, funker fint nå Har ikke helt kommet inni Cubase enda, men det virker bedre enn adobe audition som jeg brukte før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå