Gå til innhold

Asus MW221U vs Viewsonic VX2235WM, hvilken?


pumpehagle

Anbefalte innlegg

Da har jeg gjort om i topic og stiller derfor det nye gjeldende spørsmålet:

 

Burde jeg gå for Asus'en eller Viewsonic'en?

 

Ser at Asus'en har bedre responstid (2ms), HDCP og til slutt ser bedre ut utseendemessig enn Viewsonic'en.

 

Hvilken skjerm bør jeg velge basert ut ifra deres mening? Trenger svar fort siden jeg bestiller i morgen. :hmm:

 

Pumpehagle

post-105204-1160435966_thumb.jpg

post-105204-1160435972_thumb.jpg

Endret av pumpehagle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God kveld igjen pumpehagle...blir vel tidlig god morgen.. :dribble:

 

Du som skrøt sånn over LG Flatron L203WT din..hehe..tar du helomvending nå.hehe..Du anbefalte til og med LG Flatron L203WT til meg..Glad jeg kjøpte den nye modellen som er på 5ms..Jeg opplever ikke etterslep i det hele tatt..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
God kveld igjen pumpehagle...blir vel tidlig god morgen.. :dribble:

 

Du som skrøt sånn over LG Flatron L203WT din..hehe..tar du helomvending nå.hehe..Du anbefalte til og med LG Flatron L203WT til meg..Glad jeg kjøpte den nye modellen som er på 5ms..Jeg opplever ikke etterslep i det hele tatt..

7024619[/snapback]

 

I know, men nå har jeg begynt å merke det for alvor! Hvordan er kontrasten forresten? Er den 2000:1 dynamisk eller virkelig?

Lenke til kommentar
God kveld igjen pumpehagle...blir vel tidlig god morgen.. :dribble:

 

Du som skrøt sånn over LG Flatron L203WT din..hehe..tar du helomvending nå.hehe..Du anbefalte til og med LG Flatron L203WT til meg..Glad jeg kjøpte den nye modellen som er på 5ms..Jeg opplever ikke etterslep i det hele tatt..

7024619[/snapback]

 

I know, men nå har jeg begynt å merke det for alvor! Hvordan er kontrasten forresten? Er den 2000:1 dynamisk eller virkelig?

7027707[/snapback]

 

Hva er dynamisk kontrast kontra virkelig da ? Hvis den virkelige kontrasten er på 400:1 , som oppgitt her NetonNet

er jo det veldig dårlig...

Lurer på dette selv , da jeg vurderer å kjøpe overnevnte skjerm...

Endret av EvenSteven
Lenke til kommentar

Hva er dynamisk kontrast kontra virkelig da ? Hvis den virkelige kontrasten er på 400:1 , som oppgitt her NetonNet

er jo det veldig dårlig...

Lurer på dette selv , da jeg vurderer å kjøpe overnevnte skjerm...

7030114[/snapback]

 

 

Lurer jeg og på. Har planer om å kjøpe denne skjermen idag. så raska på med svar:)

7032677[/snapback]

 

Hvor får du kjøpt den i dag ? Nettstedene jeg har sjekket får den ikke inn før om en uke .....

 

Men jeg snakket nettopp med NetonNet på tlf. angående Kontrast og responstid ....

Ifølge dem var den reele kontrasten 2000:1 og responstid 5Ms....

Så det som står lenger nede på siden deres er feil og skulle rettes på...

 

Men da er mitt spørsmål: Hva er det med denne skjermen som gjør den så billig?

spec'sene tilsier jo at dette er en meget bra skjerm ? Og 19" widescreen attpåtil?

 

Det noe som er "fishie" her.....?

Endret av EvenSteven
Lenke til kommentar

OK ..... fant ikke denne modellen: LG L194WT-SF på LG sine sider ??

 

Men fant L194WT-BF

 

LG

 

Hva står da henholdsvis SF og BF for ??

 

NetonNet oppgir tydeligvis at LG L194WT-SF er den samme som L194WT-BF ??

 

Er det sammme skjermen ?? Prøvde å ringe LG , men det var stengt.. Får ringe i morgen .........

Endret av EvenSteven
Lenke til kommentar

Reell 2000:1 kontrast til den prisen er litt drøyt billig. Jeg hadde den LGen med 1400:1 kontrast og det var helt j**** hvor dårlig den opererte på kontrasten. Til og med hdtven min i stua med 500:1 i kontrast var laaangt bedre... :roll:

 

Så ta den 2000:1 i kontrast med en klype salt...

 

Så, har bytta inn LGen min i dag og får Viewsonicen om en uke eller to's tid. Noen som har peiling på om den skjermen er noe god? Han jeg kjenner godt på Elkjøp har skrytt den i været og har bestilt en selv. Dessuten sier de jeg spør om at Viewsonic er et veldig bra merke på skjermer. Men jeg lurer jo selvsagt på denne modellen, så spør derfor her på forumet.

 

Håper på svar :innocent:

 

Pumpehagle

Lenke til kommentar
hva med samsung 225BW?

 

apropo det med 2000:1 i kontrast, det er dynamisk kontrast og ikke panel kontrast. panelkontrasten er noe alla samsungen altså rundt 700:1

7037391[/snapback]

 

Samsungen har lavere responstid

7039730[/snapback]

 

og da var den uaktuell? skjønnte ikke den der jeg....

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har kjøpt ennå eller ikke, men jeg har testet den viewsonicen på 22" og den er helt grei god sortnivå utenom litt øvers og nederst men det er bare en baggatell ...

 

Ingen etterslep og jeg lover deg den er STOR, men man kan bare vippe den opp og nedover og den har heller ingen "beskyttelse" mot lys da det er et stort minus ...

 

Jeg valgte å sende den tilbake da jeg egentli ikke har rådt til å bruke 4000,- på en skjerm så det for vente til de største moddelene er mer utbredt til en billigere penge ...

 

Sitter nå med min gode gamle 18" CRT med 1600x1200 og 120Hz

Lenke til kommentar
Vet ikke om du har kjøpt ennå eller ikke, men jeg har testet den viewsonicen på 22" og den er helt grei god sortnivå utenom litt øvers og nederst men det er bare en baggatell ...

 

Ingen etterslep og jeg lover deg den er STOR, men man kan bare vippe den opp og nedover og den har heller ingen "beskyttelse" mot lys da det er et stort minus ...

 

Jeg valgte å sende den tilbake da jeg egentli ikke har rådt til å bruke 4000,- på en skjerm så det for vente til de største moddelene er mer utbredt til en billigere penge ...

 

Sitter nå med min gode gamle 18" CRT med 1600x1200 og 120Hz

7044534[/snapback]

 

CRT funker fett ;) Men saken er at jeg vil ha en med HDCP og 2ms responstid, så da ble det Asus'en. :) Takker for hjelp every1! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...