Gå til innhold

Kan FSC Amilo M1437G anbefales?


krbalto

Anbefalte innlegg

Helgetilbud hos komplett:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317900&cks=SWO

 

vet noen noe om støynivået på denne?

Andre erfaringer med denne?

 

Anbefaler dere den for den prisen?

 

Virker for meg som et meget bra kjøp.

 

 

Eller hva med denne:

Toshiba Satellite M60 17"WXGA+,ATI X600, PM 740

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318347&cks=SWO

 

 

Mvh

Endret av krbalto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et problem med RAID kontrolleren til M1437G. Les mer om det her

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=535233&hl=

 

Når det er sagt er ikke feilen den mest alvorlige og jeg klarer selv helt fint å leve med den. Det finnes også nyere drivere som fjerner feilen i Windows, men med disse driverne eskaleres den i spill. Nå er det riktignok kun slik i mitt tilfelle, folk har hatt verre/mindre problemer med feilen, avhengig av revisjon på hovedkortet osv. Du kan lese mer om dette i denne 87-siders tråden. http://support.fujitsu-siemens.com/forum/v...pic.php?t=13089

 

Jeg tror ikke jeg selv på tross av den forlokkende prisen ville kjøpt en defekt pc.

Lenke til kommentar
Raid-kontroller?  dvs?  :)

 

Altså ikke mulig å bli kvitt problemet med drivere eller liknende?

 

 

Mvh

7020332[/snapback]

 

Det stemmer. Pr. dags dato har ingen, verken FSC eller VIA, klart å fjerne problemet totalt med nye drivere. Derimot kan en unngå problemet ved å kjøpe en harddisk som støtter deaktivering av APM (strømsparingsfunksjon) direkte i harddiskens firmware. En vil da fjerne problemet helt, men på den annen side også tape litt batteritid. Eneste harddisk på det norske markedet jeg vet om som støtter dette er Hitachi 7K100 serien.

Lenke til kommentar
Raid-kontroller?  dvs?  :)

 

Altså ikke mulig å bli kvitt problemet med drivere eller liknende?

 

 

Mvh

7020332[/snapback]

 

Det stemmer. Pr. dags dato har ingen, verken FSC eller VIA, klart å fjerne problemet totalt med nye drivere. Derimot kan en unngå problemet ved å kjøpe en harddisk som støtter deaktivering av APM (strømsparingsfunksjon) direkte i harddiskens firmware. En vil da fjerne problemet helt, men på den annen side også tape litt batteritid. Eneste harddisk på det norske markedet jeg vet om som støtter dette er Hitachi 7K100 serien.

7022064[/snapback]

 

Og det vil si at spill-film-musikk vil hakke da feilen ligger i hardisken noe som etter min mening gjør denne maskinen ubrukelig...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Alt vil hakke, men det er ikke hakking i den forstand at det er irriterende. Jeg har et kort millisekunds hakk i timen. That's all. Men det som er problemet er at disse pc-ene er utilregnelige, man kan aldri vite hvor utslagsgivende feilen kommer til å bli før man har kjøpt pcen. Som tidligere nevnt er hovedkort-revisjonen avgjørende.

Lenke til kommentar
Alt vil hakke, men det er ikke hakking i den forstand at det er irriterende. Jeg har et kort millisekunds hakk i timen. That's all. Men det som er problemet er at disse pc-ene er utilregnelige, man kan aldri vite hvor utslagsgivende feilen kommer til å bli før man har kjøpt pcen. Som tidligere nevnt er hovedkort-revisjonen avgjørende.

7022215[/snapback]

 

Vel da er det tydeligvis forskjell på hvor stort problemet er da det har vært da mange fortvilte mennesker rund i denne verden har ønsket å kaste denne maskinen i søplekassa rett og slett....

 

Jeg ville søkt på denne maskinen via søkemotorer og bestemt meg etterpå...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534

Ja, jeg ser at mange sier at det er feil med FSC sine bærbare.

Jeg eier selv en M4438g og skulle da ha merket til denne feilen i Raid kontrollen.

 

Jeg har ikke merket noe til hakking verken ved avspilling av film, musikk, spill eller alt det andre. Jeg har eid pcen i akkurat 1 år.

 

Så jeg vil anbefale deg den pcen. Du får mye pc for pengene etter min mening.

Lenke til kommentar
Ja, jeg ser at mange sier at det er feil med FSC sine bærbare.

Jeg eier selv en M4438g og skulle da ha merket til denne feilen i Raid kontrollen.

 

Jeg har ikke merket noe til hakking verken ved avspilling av film, musikk, spill eller alt det andre. Jeg har eid pcen i akkurat 1 år.

 

Så jeg vil anbefale deg den pcen. Du får mye pc for pengene etter min mening.

7026658[/snapback]

 

Vi snakker om enkelte modeller... ikke FS generelt så det har veldig liten betydning at din M4438 "som ikke har dette problemet" nevnes i denne tråden...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg skjønte helt det her... kan man bli kvitt problemet hvis man bytter harddisk på den?

 

 

Hvis jeg kjøper en slik så blir jeg kvitt problemet :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314983

 

  ??

 

 

Mvh

7023106[/snapback]

Ja du kan i prinsippet eliminere problemet helt ved kjøp av en slik harddisk, men jeg vil

anbefale deg å lese gjennom tråden på FSC-support forumet først.

 

 

Jeg har ikke merket noe til hakking verken ved avspilling av film, musikk, spill eller alt det andre. Jeg har eid pcen i akkurat 1 år.

Hvilke RAID-drivere har du? 4.30 tipper jeg. Du kan sjekke om du har lagg problemet ved å høre på musikk mens du aktiverer SMART-monitorering av harddisken i Notebook Hardware Control.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534
Har du mulighet for å sjekke det ovennevnte HondaS2000boy? hvis det du sier om hakkingen stemmer, hadde det vært flott om du kunne postet hvilken harddisk du har.

7042996[/snapback]

 

Jeg fikk dessverre ikke testet Notebook Hardware Control. Det ville rett og slett ikke starte opp. Merkelig egentlig :hmm:

 

Men uansett så er harddiskene i min pc: 2x60gig Fujitsu SATA 5400RPM i Raid 0. Altså 120 gb tilsammen.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte M4438G for ca ett år siden. Tok ikke lange tiden før jeg merket "laggingen". Jeg hevet kjøpet i mars 2006 og kjøpte en annen maskin.

 

Feilen varierer i intensitet fra maskin til maskin og etter hvilken bruk den utsettes for. I tillegg vil de jo også varierere hvor "følsom" den enkelte eier er for problemet. OM du har tenkt å bruke maskinen til spilling, film eller videoredigering, bør du være forsiktig. Kjør de testene som finnes for å se om du har problemet. Du skal likevel vite at det er noen som har opplevd en symptomfri maskin i mange måneder og så har problemet plutselig blitt veldig merkbart. Synd, for det er utvilsomt en god maskin.

 

For øvrig bør du også merke deg at grafikkortet ikke leverer så bra som man kanskje kunne vente seg og maskienn blir nokså varm under bruk. Jeg synes også at chassiset har en plastikkfølelse.

 

Ser at denn eleveres med x700 og ikke 6800 go som jeg hadde. Vet ikke hvordan dette grafikkortet leverer i forhold til det jeg hadde.

Endret av jon_o
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534
Jeg kjøpte M4438G for ca ett år siden. Tok ikke lange tiden før jeg merket "laggingen". Jeg hevet kjøpet i mars 2006 og kjøpte en annen maskin.

 

Feilen varierer i intensitet fra maskin til maskin og etter hvilken bruk den utsettes for. I tillegg vil de jo også varierere hvor "følsom" den enkelte eier er for problemet. OM du har tenkt å bruke maskinen til spilling, film eller videoredigering, bør du være forsiktig. Kjør de testene som finnes for å se om du har problemet. Du skal likevel vite at det er noen som har opplevd en symptomfri maskin i mange måneder og så har problemet plutselig blitt veldig merkbart. Synd, for det er utvilsomt en god maskin.

 

For øvrig bør du også merke deg at grafikkortet ikke leverer så bra som man kanskje kunne vente seg og maskienn blir nokså varm under bruk. Jeg synes også at chassiset har en plastikkfølelse.

 

Ser at denn eleveres med x700 og ikke 6800 go som jeg hadde. Vet ikke hvordan dette grafikkortet leverer i forhold til det jeg hadde.

7054502[/snapback]

 

Hvor kjøpte du maskinen? Var laggingen grunn nok til å heve kjøpet? Fikk du en annen maskin i bytte, isåfall hvilken?

Lenke til kommentar
Hvor kjøpte du maskinen? Var laggingen grunn nok til å heve kjøpet? Fikk du en annen maskin i bytte, isåfall hvilken?

 

Jeg kjøpte min gjennom ItButikken, men reklamasjonen ble sendt direkte til FSC Norge. Jeg reklamerte ene og alene over "laggingen". Der fikk jeg god hjelp. Serviceavdelingen ventet i det lengste på at en løsning på problemet skulle bli funnet i Tyskland. Straks man skjønte at dette ville ta tid, eller mest sannsynelig aldri foreligge, tilbød de meg en erstatning eller pengene tilbake. Jeg valgte å få pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534

OK.

 

Fint at det ordnet seg for deg da.

Jeg har prøvd alt av programmer og ikke merket noe til hakking.

Fikk ikke installert Notebook Hardware Controll, men utenom dette har verken spill, videoredigering, dvd eller musikk ført til noen hakking.

 

Har forresten et problem med at jeg ikke får formatert pcen, men fsc sender en ny cd med drivere (installasjonen finner ikke raid-driverne) så får håpe det funker da.

 

Vel uansett så er jeg storfornøyd med maskinen til mitt bruk.

 

Litt flaks må man jo ha.

 

PS: Snart får jeg Dell 9400, så spørs om fujitsuen blir overtatt av en eller annen søster :)

Lenke til kommentar

Har hatt denne PC'en og byttet den glatt tilbake.. Dette er ca 3 mnd siden.. Hadde fortsatt angrefrist så Siba ga meg ingen problemer.. De sa visstnok at de ikke var klar over problemet, men jeg er rimelig sikker på at de er det, samme er garantert Komplett som solgte denne ut for 5995 ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...