Gå til innhold

Ny gamer/student PC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og leter etter deler eller komplett PC som kan brukes til gaming, men fortsatt er i prisklassen til en fattig student.

Håper på en PC som kan ligge på et forholdsvist behaglig nivå FPS messig når jeg spiller WoW og muligens Age of Conan og/eller The Burning Crusade når det kommer ut.

Oppgraderte den PCen jeg har nå med bl.a dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307909

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306537

Begge hadde det vært flott om jeg kunne beholde. PC2700 er visstnok "treigt" og harddisken min er antagligvis heller ikke den kjappeste med tanke på når den ble kjøpt og prisklassen den er i, men bryr meg virkelig ikke så altfor mye om det.

Har allerede en 19" LCD skjerm som funker fett og selvfølgelig også et tastatur, mus, høyttalere, headset etc etc.

CD/DVD brenner kan jeg bare plukke fra den gamle PCen.

Det jeg altså sniffer etter er et kabinett med PSU, ny CPU som funker til det grunnleggende, skjermkort, hovedkort etc.

Håper da altså på å ligge på vaffal 30+ FPS under _harde_ forhold i WoW osv.

Som sagt, må den være forholdsvis økonomisk. Helst ligge under 5000. 3000-4500 hadde vært ypperlig. Trenger ikke så mange deler og heller ikke ypperste teknologi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott! Hvor mye FPS trur du jeg kan forvente å ligge på da?

Og hva tenker du forhold til den ramen/hden jeg har nå?

Skrevet
Flott! Hvor mye FPS trur du jeg kan forvente å ligge på da?

Og hva tenker du forhold til den ramen/hden jeg har nå?

7017071[/snapback]

FPS vil nok ligge over 60 vil jeg tro. Min pc (se profil) hadde tidligere GeForce 6600GT, og da kjørte jeg WoW i 1600x1200 på fulle detaljer. Men jeg vet ikke hvor mye minnet ditt vil begrense her.

Hilsen,

efikkan.

Skrevet

Ok, triksa og miksa litt og prøvde å finne noe tilsvarende fra Psdata aleine. Kom fram til dette:

compxo3.jpg

Kommentarer eller forslag?

Hadde vært utrolig kjekt å bestilt fra en leverandør så slipper jeg å betale 1000 kroner i frakt.

Skrevet (endret)

3 av tre er riktige.

For det første: det kabinettet inneholder allerede en PSU.

For det andre: PCU'en du vil kjøpe i tillegg er svakere/like bra som den i kabbiset.

For det tredje: 350W vil holde hardt til systemet ditt. Spesiellt siden det er en qtek.

Nå skal ikke jeg hype på som mange andre her og foreslå 500/600 watt, men plukk deg ut noe litt kraftigere. Min erfaring er at Qtek 350W holder til et svakt skjermkort, HK, RAM, CPU og en harddisk. Plugger du inn CD-rom'en da så smeller det :) Jeg snakker av erfaring.

Du kan være heldig og få en bra qtek, men du kan svi av hele systemet om du får en dårlig en. Jeg vil se 400-tallet fra en ikke-qtek strømforsyning!

Kjøp et kabbis uten PSU, samt noe som dette.

Endret av Mads-b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...