Gå til innhold

[LØST:] Mediaportal: Rettigheter ved opptak

petterg

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg prøver å får Mediaportal til å kjre uten å være innlogget som administrator. Det virker med alt unntatt opptak. Jeg gjetter på at det skyldes en eller annen form for rettighetsproblem,men jeg finner ikke ut hva.

Når jeg trykker på [record now] eller prøver å sette på time-shifting forsvinner TV-bildet, og det forblir borte helt til programmet er restartet.

Brukeren jeg logger inn som har selvsagt skrivetilgang til mappa opptakene skal lagres i.

Innlogget som administrator fungerer alt som det skal.

Endret av petterg
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For å finne slike problemer bruker jeg ett program som heter Filemon fra Sysinternals. Last ned gratis her

Start programmet og filtrer bort alt som skjer når maskinen er idle(antivirus osv.), men ikke explorer.exe. Rens loggen, start opp programmet(mediaportal), start opptak, avslutt programmet og stopp capture i Filemon(ctrl+e) kikk igjenom loggen og let etter feilmeldinger som denied access osv.

Håper du blir klokere av dette..

Endret av SpACEmaN
Skrevet

Ikke at jeg ble stort klokere, men det er et genialt program.

Kjørte filemon som admin mens jeg var innlogget som vanlig bruker. (Runas kommandoen har aldri vært mer nyttig.)

Eneste Access denied jeg fant var 2 stk på oppstart av programmet:

documents and settings\administrator\local settings\application data\gdipfoncachev1.dat

documents and settings\administrator\local settings\application data\microsoft\clr security config\v20.50727.42\security.config.cch

Hvorfor prøver den å nå filer i admin profilen når jeg er innlogget som en vanlig bruker?

Men jeg oppdaget også at den skrev til en logfil som ser slik ut:

06.10.2006 22:11:19 mpeg2: FAILED to set hkey:0x80070006
06.10.2006 22:11:19 mpeg2: FAILED to set hkey:0x80070006
06.10.2006 22:11:19 mpeg2: FAILED to set backingfile folder:0x8000FFFF
06.10.2006 22:11:19 mpeg2:StartRecording() FAILED to create recording

(Det er hele fila)

Så da prøvde jeg RegMon (liket til fra filemon sida) og fant en Access Denied:

HKLM\software\MediaPortal

Men som vanlig bruker kan jeg ved bruk av regedit legge til / endre / slette nøkkler og verdier under HKLM\software\MediaPortal. Kan det likevel være rettighetsproblem? Hvor bestemmer man rettigheter for registeret?

Skrevet

LØST!

Rettighet i registeret: HKLM\software\MediaPortal

Vanlige brukere hadde alle rettigheter unntatt full kontrol. Det var ikke nok. (Hvilken tilleggsrettighet gir full kontroll når det fra før er avkrysset på alt annet?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...