Clarice Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Skrevet 23. februar 2007 ok, da får jeg kjøpe en bedre PSU, for jeg er lei av dette problemet med splitter ny pc.. men jeg skjønner ikke hvorfor de forsettet med denne PSU'n på nye pc'r når de visste at den ikke virket sånn som den skal gjøre
Clarice Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Skrevet 27. februar 2007 Går det ann å få ny PSU av de uten å betale noe då? tenker på reklemasjons osv. pc'n kjøpte jeg jo i 29.09.06. hadde vært fint om det hadde gått ann. Du tror altså at et Viking Miditower Sort m/400W PSU til 495,- kronerhar strømforsyning som klarer det du har satt opp uten problemer/ustabilitet . Når du bruker 10 000,- på en PC er dette feilproiritering deluxe. En brukbar strømforsyning i seg selv koster fra 7-800 kroner og oppover. Eneste kabinett medfølgende PSUer som kan være noe å ha er Antec + kanskje Thermaltake . Meste annet er kun jalla og pappwatt. Trur kanskje det er svaret. 7310501[/snapback] Det tror jeg også. Har hatt problemer i 2 mndr. med PC fra Netshop med samme strømforsyning (Vikings MPT-400). Krasjer gang på gang, mister forbindelse til tastatur og mus etc. Netshop har feilsøkt, men ikke funnet ut av det. Nylig måtte jeg slå av PC'n med hovedbryteren bak på kabinettet, og på igjen. Da gikk sikringen for den kursen PC'n er tilsluttet. Det er vel beviset at den PSU'en har feil. Min sønn har samme problemer med sin PC levert av Mamoz med nøyaktig samme PSU. Vi forlanger utskifting til en bedre type. 7658407[/snapback]
Robbansvenske Skrevet 27. februar 2007 Skrevet 27. februar 2007 Sedan PSU då är mer eller mindre "ødelagt" och pcn inte fyller sin funktion som den bør så ska de rätta opp i feilen. Det har ju med garantin o gøra. De har 3 førsøk på sig att fixa "feilen" och om du tipsar dom om strømforsyninga så kanske de rent av sender dig en ny. Då sparar du och dom tid.
Clarice Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Skrevet 5. mars 2007 ok. jeg skal snakke med dem snarest mulig. takk for alll hjelpa.
Clarice Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Skrevet 22. desember 2007 Kom på at det ville være bra om jeg postet hvordan jeg løste problemet mitt. leste litt på nette og fant ut mye om årsaken til hvorfor PC-en hang seg under oppstart osv.. det jeg selv sjekket var at da jeg startet PC-en i sikkerhetsmodus og va inne i enhetsbehandling menyen, "deaktiverte" jeg Geforce 7900gt og startet PC-en i vanlig modus. da hang den ikke i det hele tatt.. men etter at jeg var inne i enhetsbehandlingmenyen i vanlig modus (for de som ikke skjønner hva jeg mener: "Min Datamskin->Egenskaper->Maskinvare->enhetsbehandling") så aktiverte jeg skjermkortet (geforce 7900gt) og da ble alt svart. det var slik jeg fant ut at feilen på mitt problem var pga grafikk kortet. det som skjer under windows xp load bar er at driverer blir "loadet" og viss det er en driver som ikke fungere sånn som den skal, så henger den seg rett og slett. det er også mulig å finne hvilken driver som forårsaker det ved å starte i sikkerhetsmodus, så (Start->Kjør->: skriv "msconfig.exe" og enter også "boot.ini" også "oppstartalternativ" så krysse /SOS.) da blir det slik at når du restarter PC-en i vanlig modus, så vil den ved et tidspunkt stoppe og vise driveren som ikje blir loaded. når du har funnet feilen, så kan du bare krysse av /SOS. Etterpå formaterte jeg PC-en etter å ha flyttet mine programmer og filmer o.l inne på en ekstern harddisk, så installerte jeg windows xp proffesional service pack 2 på nytt, og denne gangen, isteden for å installere driveren til grafikkortet mitt som fulgte med en egen cd, stakk jeg inne på www.nvidia.com og lastet ner Nvidia Geforce 7900gt\gto driver (med nforce greia som jeg ikke skjønner meg på) og problemet var løst:) så for alle som opplever at PC-en henger seg under oppstart "load bar", er det viktig å feilsøke i sikkerthetsmodus.. ved å deaktivere f.eks skjermkort, lydkort evt. andre drivere og restarte PC-en for å se om den forsatt henger seg. viss du finner feilen, er det feil med driver og da må man bare finne en bedre driver rett og slett. Håper dette hjelper for de som sliter med dette problemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå