Gå til innhold

INNLEGGET ER SLETTET


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du tenkt noe over om du vil ha AMD eller INTEL. Dette kan gjøre jobben med å finne deler til deg lettere. Har selv intel conroe og vil anbefale dette på det varmeste. :D

 

Hvis du går for et intel oppsett vil jeg anbefale deg disse delene, men det betyr at den rammen du har der må vekk:

 

Hovedkort: Asus P5B

Prossesor: Intel Core 2 Duo E6600

Kabinett: Cooler Master Centurion

Grafikkort: Radeon X1900 XT 256 MB

PSU: Seasonic S12 500W

Ram: DDR 2 - Corsair Twin2X 6400 CL5

 

Med dette oppsettet får du en kraftig pc, som kjører de nyeste spill og som ikke minst er stillegående.

 

Har nesten samme oppsett selv og det kjører de nyeste spillene glatt! :D

 

Dette oppsettet kommer på litt over 10 laken, men skal man først oppgradere så kan man gjøre det skikkelig. :thumbup:

Endret av hyped
Lenke til kommentar

Hvis du absolutt vil beholde minnebrikken vil jeg anbefale deg et AMD s939 system. (hvis du skulle bestemme deg for dette er det sikkert mange som kan lage et oppsett)

 

Hvis ikke synes jeg du bør ta en titt på de aktuelle komponentene fra denne siden: http://www.dinside.no/php/art.php?id=341759

I forhold til 7950GT vil 1900XT grafikkort være bedre, men bråke litt mer (siden det ikke er passivt kjølt). Vil anbefale deg å ikke undervurdere nytten av et godt grafikkortet hvis du vil ha god grafikk til nye spill som du selv sier. Vil du spare penger kan du evt. se på 7900GT eller 7600GT, som også gir ganske god ytelse.

 

Personlig ville jeg, som efikkan sier, solgt minnet; og gått for det andre alternativet jeg nevner. Synest det blir litt rart å basere et PC kjøp til rundt 10.000 kr på en minnebrikke til 1.000 kr. Spesielt da et system tilpasset denne brikken vil gi deg lavere ytelse.

 

EDIT: Leif

Synes også "hyped" sitt oppsett så veldig bra ut. Ville heller gått for en PSU fra MIST. f.eks. denne: http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=30802

Kabinett blir en smaksak. Selv kan jeg på det varmeste anbefale Lian Li PC7BSCAND 100% aluminium og kvalitet, stilrent + god og rolig kjøling

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Enig med chrlod for det meste her.

 

Mitt Forslag:

Utgangspunkt i HYped sitt:

Bytt ut kab til det Lian Li som foreslås, og Mist for å spare inn kronene du betaler ekstra. Det er større forskjell på kabinettene enn PSUene.

 

Legg til ett slikt skjermkort:

https://prisguiden.no/product.php?productId=52675

Utrolig bra vifte, stillegående i forhold til de andre, ellers litt bedre enn 7950GT på ytelse. (Den prisen er utrolig bra) Samme pris som X1900xt.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

Ville gått for Lian Li og Mist. Edit: Må nesten få anbefale dette kabinettet istedet. Støydempingsmatter i sidedørene og fronten. Og lekkert utseende! Lian Li

Det CM Centurion må du kjøpe en vifte utenom (er plass til to men bare en installert)

 

er du støyallergiker så ville jeg prøvd å fått tak i ny CPU-vifte (TT Big Typhoon eller CNPS 9500) og kanskje en vifte til skjermkortet i tillegg. (VF900CU). Boxed-vifer er ikke akkurat stille sammenlignet med de nevnte.

 

Sjekk forøvrig O-ring opphenget til Petteram (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=435553&hl=)

Etter at vifter er eliminert som støykilde vil du merke vibasjonen fra Harddiskene veldig godt!

 

Hvis det blir for dyrt med overnevnte ekstravifter (ca 700kr) ville jeg tatt bare en minnebrikke av nevnte variant og heller kjøpt en gig til senere.

 

T-Evil

Endret av tevil
Lenke til kommentar

I følge Lian Li sine sider skal det kabinettet komme med en CPU-trakt og uttrekkbart HK-brett. Det hadde Microplex "avbestillt" for å få det billigere og istedet satt inn to 120m Mist-vifter. Slik mitt framstår idag.

 

Ser ikke ut som det er noe annerledes med det kabinettet på Netshop. Hvis du har litt tid før bestilling så ville jeg sjekket med dem på mail. Men hvis du uansett skal bestille noe fra Microplex så kan du ta det kabinettet dem har.

 

Du trenger to til HK 20/24pin og en 8pin (2x4), noen molex-kontakter til vifter, viftestyring, DVD etc (kalt drev på sidene dems), to kabler med 3 kontakter bør holde en stund,

4pin til floppy og en PCI-E-kabel til skjermkortet. Eller en av de pakkene de tilbyr hvis de blir lavere pris kanskje? Lengden skal du nok ikke bekymre deg for med mindre du skal lage hinsides orden inni kabinettet...

 

 

---correct me if I'm wrong---

Lenke til kommentar
Takk igjen.

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...00BHE12R2&mcat=

Denne koster det samme, og er den eneste de har på lager. Samme kvalitet og nødvendige ledninger?

7019776[/snapback]

Den er av samme kvalitet men har ikke avtagbare kabler, som du også kan se på bildet ;)

 

 

dette er da de tillkoblingene den har:

ATX20/24 : 1 stk.

P4 : 1 stk.

CPU8 : 1 stk.

S-ATA : 4 stk.

PCI-e : 2 stk.

Drev : 7 stk.

floppy : 2 stk.

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt den på Microplex. Der har du tilkoblinger og trenger ikke bekymre deg for om du mangelr noen kabler, i tillegg så har du kabinettet jeg kan god for at er det "riktige". Vanskelig å finne spesifikasjonene på Netshop's sider, så kan godt tenkes det er "gamle" modellen med HK-brett, cpu-trakt og to 80mm vifter istedet for en 120mm. Vet ærlig talt ikke.

 

De strømkablene du ikke bruker kan du bare stappe inn i 5.25-brønnene så blir det ikke kaos i kabinettet. En svær klump med kabler stripset sammen vil begrenese luftgjennomstrømningen, så det er andre årsaker enn kun estetiske å gjemme kabler du ikke bruker.

Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut dette. Hadde personlig gått for PSUen med avtagbare kabler for å få litt mer orden på kablene (*ordensmenneske*).

Angående grafikkort ville jeg vurdert ATIs 1900XT som skal være noe bedre enn 7950GT, spesielt med tanke på OC. Koster ca. det samme som det kortet du har valgt (256MB versjonen er litt billigere og 512MB versjonen er litt dytere)

 

Uansett hva du velger har du funnet deler av god kvalitet og ytelse, og vil nesten garantert bli fornøyd!

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke tven sammen med pcen så sies det at ATI har bedre støtte for dette. Tviler på at du får noen problemer med Nvidia, men ATI skal eftersigende var hakket bedre på dette.

 

Men selv er jeg en Nvidia-mann. Uten at det er noen spes grunn til det da.

 

Med avtagbare kabler blir det noen hundrelapper dyrere, jeg ville spart de hundringsene og heller kjøpt en USB-støvsuger eller noe... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...