Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

nyinstallert windows, reboot loop


Anbefalte innlegg

Hey, jeg installerte nettop windows på nytt.

Etter installasjonen så driver maskinen bare å starter på nytt om og om igjen... i en evig loop.. den kommer til der den skal starte winows, så hopper den tilbake til start igjen.

 

Jeg har prøvd å ha harddisken i en annen pc og da fungerer det helt fint.. har ikke anelse om hva problemet kan være i det hele tatt :S

 

har forresten home edition på samme harddisken, denne derimot (xp pro) er den som ikke funker.. home editionen er gått ut på evalueringen så jeg kan ikke bruke den.

 

 

Er det noen eksperter som kan hjelpe meg litt kjapt? trenger pc'en til noe skolearbeid i kveld.. så det haster litt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey, jeg installerte nettop windows på nytt.

Etter installasjonen så driver maskinen bare å starter på nytt om og om igjen... i en evig loop.. den kommer til der den skal starte winows, så hopper den tilbake til start igjen.

 

Jeg har prøvd å ha harddisken i en annen pc og da fungerer det helt fint.. har ikke anelse om hva problemet kan være i det hele tatt :S

 

har forresten home edition på samme harddisken, denne derimot (xp pro) er den som ikke funker.. home editionen er gått ut på evalueringen så jeg kan ikke bruke den.

 

 

Er det noen eksperter som kan hjelpe meg litt kjapt? trenger pc'en til noe skolearbeid i kveld.. så det haster litt :)

6999666[/snapback]

 

hvis du har to operativsystemer på samme disk kan det skape konflikter. så du må vel fjerne home edition for at pro skal virke :)

Lenke til kommentar
Hey, jeg installerte nettop windows på nytt.

Etter installasjonen så driver maskinen bare å starter på nytt om og om igjen... i en evig loop.. den kommer til der den skal starte winows, så hopper den tilbake til start igjen.

 

Jeg har prøvd å ha harddisken i en annen pc og da fungerer det helt fint.. har ikke anelse om hva problemet kan være i det hele tatt :S

 

har forresten home edition på samme harddisken, denne derimot (xp pro) er den som ikke funker.. home editionen er gått ut på evalueringen så jeg kan ikke bruke den.

 

 

Er det noen eksperter som kan hjelpe meg litt kjapt? trenger pc'en til noe skolearbeid i kveld.. så det haster litt :)

6999666[/snapback]

 

hvis du har to operativsystemer på samme disk kan det skape konflikter. så du må vel fjerne home edition for at pro skal virke :)

6999684[/snapback]

 

Samme problemet når home ikke er der, hadde professional først..

 

og de ligger ikke i samme mapper, så det skal ikke skape noen konflikter i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Hey, jeg installerte nettop windows på nytt.

Etter installasjonen så driver maskinen bare å starter på nytt om og om igjen... i en evig loop.. den kommer til der den skal starte winows, så hopper den tilbake til start igjen.

 

Jeg har prøvd å ha harddisken i en annen pc og da fungerer det helt fint.. har ikke anelse om hva problemet kan være i det hele tatt :S

 

har forresten home edition på samme harddisken, denne derimot (xp pro) er den som ikke funker.. home editionen er gått ut på evalueringen så jeg kan ikke bruke den.

 

 

Er det noen eksperter som kan hjelpe meg litt kjapt? trenger pc'en til noe skolearbeid i kveld.. så det haster litt :)

6999666[/snapback]

 

hvis du har to operativsystemer på samme disk kan det skape konflikter. så du må vel fjerne home edition for at pro skal virke :)

6999684[/snapback]

 

Samme problemet når home ikke er der, hadde professional først..

 

og de ligger ikke i samme mapper, så det skal ikke skape noen konflikter i det hele tatt :)

6999692[/snapback]

 

vel, du kan jo prøve en kjapp formatering til, jeg måtte formatere to ganger på rad nå nettopp fordi windowsen klikka. men hva mener du med at home edition har gått ut på evaluderingen?

 

edit: selv om de ligger i forskjellige mapper kan det bli konflikt likevel. du skal ikke ha flere operativsystemer på samme partisjon.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Har formatert disken og lagt inn windows igjen, mens jeg postet her.. samme problemet.. den rebooter med en gang den kommer til der den skal loade windowsen. Prøver safe-mode, samme skjer.. kan ikke gjøre noe som helst..

 

kanskje det er noen bios problemer eller noe.. hmm

 

jeg kjørte en "chkdsk /r" før jeg formaterte... vet ikke hva mer jeg kan gjøre.

 

 

den loader alle filene helt til mup.sys når jeg kjører safe-mode.. og det mener jeg er den siste filen.. så jeg vet ikke.

 

prøvde harddisken i en annen maskin og da startet windows.. snodig

Endret av XaroN_
Lenke til kommentar
Har formatert disken og lagt inn windows igjen, mens jeg postet her.. samme problemet.. den rebooter med en gang den kommer til der den skal loade windowsen. Prøver safe-mode, samme skjer.. kan ikke gjøre noe som helst..

 

kanskje det er noen bios problemer eller noe.. hmm

 

jeg kjørte en "chkdsk /r" før jeg formaterte... vet ikke hva mer jeg kan gjøre.

6999729[/snapback]

 

hmm, merkelig. kansje det har blitt skade på noen windows filer eller at noe mangler. kansje du kan prøve å oppdatere bios og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Har formatert disken og lagt inn windows igjen, mens jeg postet her.. samme problemet.. den rebooter med en gang den kommer til der den skal loade windowsen. Prøver safe-mode, samme skjer.. kan ikke gjøre noe som helst..

 

kanskje det er noen bios problemer eller noe.. hmm

 

jeg kjørte en "chkdsk /r" før jeg formaterte... vet ikke hva mer jeg kan gjøre.

6999729[/snapback]

 

hmm, merkelig. kansje det har blitt skade på noen windows filer eller at noe mangler. kansje du kan prøve å oppdatere bios og se om det hjelper.

6999756[/snapback]

 

 

får jo ikke gjort noe som helst på maskinen her uten tilgang til windows, har ikke floppy drive heller.

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt problemer..

 

Windows installasjonen, på den harddisken funker fint på andre pc'er, men her looper den bare om og om igjen.. jeg vet ikke hva som er galt, og det er ganske viktig at jeg får orden på dette i løpet av kvelden.. :/

 

ingen som har hatt samme problemet og fant en løsning?

kan forresten ikke installere windows heller, den henger seg på "setup is starting windows" og jeg må skru maskinen av og på igjen manuelt.

Lenke til kommentar
Jeg har fortsatt problemer..

 

Windows installasjonen, på den harddisken funker fint på andre pc'er, men her looper den bare om og om igjen.. jeg vet ikke hva som er galt, og det er ganske viktig at jeg får orden på dette i løpet av kvelden.. :/

 

ingen som har hatt samme problemet og fant en løsning?

kan forresten ikke installere windows heller, den henger seg på "setup is starting windows" og jeg må skru maskinen av og på igjen manuelt.

7000392[/snapback]

 

boot fra cd'en.

Lenke til kommentar
boot fra cd'en.

7000533[/snapback]

 

så langt kommer jeg ikke, den henger seg på slutten av den blå skjermen som kommer når man loader windows cd'en. har prøvd med 3 cdrom'er og 2 forskjellige windowser.

7000553[/snapback]

 

kommer du ikke inn i bios en gang?

7000575[/snapback]

 

Jo, jeg kommer inn i bios, helt frem til den loader windows eller starter fra disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...