Gå til innhold

trenger bærbar - liten, lett, billig maskin


Anbefalte innlegg

spill er ikke et krav. Om det skulle være et spill så får det være wow. Men jeg har en spill pc, så dette er ikke en maskin som skal erstatte dette området.

 

Vet ikke om jeg orker å drasse rundt på en stor og tung bærebar som Dell 820 f.eks.

 

Vil gjerne ha en maskin som jeg lett kan drasse rundt, slenge på bordet - chopp -chopp ikke sant. Trenger gjerne ikke ta så stor plass heller.

 

Hovedbruken er vel tiltenkt programmering, og å kjøre verktøy rundt dette. Java og Eclipse, .net og visual studio 2005, gjerne apache, php, mysql... Gjerne at enkel bruk av photoshop og slikt kan gå greit. Skal ikke redigere sinnsvake bilder, så trenger ikke noe overkill.

 

Kunne vært interessangt å kjøre den allerede så utskjellte MS Vista... eller kjøre noe unix/linux virtuelt ... vet ikke, bare tanker jeg har.

 

Er som sagt ikke interessert i å spille spill, men å kunne progge opp noe DX, GL programmer er jo interessangt å ha muligheten til...

 

Vet ikke om cd/dvd spiller er så nødvendig. Musikk foregår på mp3, og film blir det fint lite av.

 

åsså billigt da .... :)

Den Zepto znote 6214w er jo interessang i så måte, Dell 640 kanskje ... men håper å finne noe billigere men likevell dekke mine behov.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har sjekka ut dell lenge, er ikke det. Mye interessange pc'er egentlig. Det jeg lurer på er om jeg kan finne en maskin til mitt behov for en billigere penger, for jeg har ikke peil på bærbar egentlig.

 

Om jeg går for en Core Duo (dropper 2'ern) eller amd sin, hvor kraftig cpu bør det være? Greit med Core 2 Duo, er ikke det, men på min desktop maskin har eg socketA +2500 barton, og det går ok enda...

1GB ram er jo minimum...

Skal vel klare meg med 40GB disk, men mer er jo greit egentlig...

 

hmm hmm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...