..Bjørnar.. Skrevet 1. oktober 2006 Skrevet 1. oktober 2006 Denne helga har jeg virkelig fått litt å tenke på. Har vært forbanna for to ting (min omdiskuterte N80 som skaper hodebry); Den skrøpelige utførelsen (Den slideren.. ARGH! Det svir bare å TENKE på å ta i telefonen i lukket tilstand! Min 7 år gamle søster har bygd mer solide greier med papp og stiftemaskin!) og batterikapasiteten. Sistnevnte hadde jeg vel egentlig klart å innfinne meg med, men så tok jeg en tur over til söta bror, og da var det klart for et dritsjokk! For min N80 har vært på lading HVER natt siden jeg fikk den. Bruker den i dobbeltmodus med bluetooth aktivert, koblet sammen med mitt Nokia BH-900 headsett og med automatisk søking etter WLAN hvert minutt. Dette sammen med litt aktiv bruk har stort sett hvert nok til at batteriet har trukket sitt siste sukk rundt leggetid hver kveld. Prøvde den en gang i GSM modus, og batteritiden viste seg vesentlig bedre, men dog, fremdeles under halvt batteri ved dagens slutt. Hos söta bror da? Jo, det skal jeg si deg.. Satt i bilen fra Drammen til Malmø på fredag. Denne turen innebar mye fikling med mobilen, den lå vel egentlig sjeldent stille. Når jeg om kvelden var fremme i Malmø var det på tross av iherdig fikling fremdeles 3 streker igjen på batteriet. Litt forfjamset var jeg jo, men innstilt på at batteriet også måtte vare ut neste dag la jeg den på lading. På'n igjen på lørdag med masse fikling, bruk av WLAN på campingplassen, konstant full 3G dekning gjennom Vodafone SE og få timers hvile for mobilens del. Guess what! Hadde fult batteri når jeg la meg til kvelden! Var hellig overbevist om at batteriindikatoren hadde gått i koma, men neida! Skrudde av og på telefonen 3 ganger, hvorav den siste innebar å nappe ut batteriet, og indikatoren viste fremdeles full pupp! La den derfor ikke til lading den kvelden.. Så var det klart for søndag og hjemreise. Forskrettet over den plutselige velviljen til det stakkars batteriet i telefonen dagen i forveien kan dere ikke levende forestille dere hvor overrasket jeg var da telefonen ble funnet med fult batteri også kl 10.00 dagen derpå. Har ikke sett noe liknende på hverken min N70 eller 6680 (som jeg føler er telefoner som kan sammenliknes sånn ca). Det var virkelig ikke tegn til bug på indikatoren! Setter meg i bilen kl 12.00 og vender nesa hjemmover (også nå som passasjer slik at mobilfikling lot seg gjennomføre) og bemerker med litt skrekkblandet fryd at telefonen nå har mistet en strek på indikatoren! Det betyr jo at den fungerer om ikke annet! På vei hjem var det spilling og fikling på høyt plan, mest for å terge batteriet maks. Lyden fra spillene kjørte jeg gjennom BT headsettet. Når vi nådde Svinesund hadde jeg mistet 3 av 7 streker på batteriindikatoren, dvs var igjen 4 av 7! Men derfra til Drammen var det gjort.. Nå sitter jeg her og hører på at telefonen min desperat hyler etter strøm, og det til tross for at den etter hjemkomsten har sendt og mottatt tilsammen 7 meldinger og har vært igjennom en samtale på 4 minutter. HVA SKJER?! Det eneste telefonen min har vært igjennom de siste dagene er byttene mellom Norske og Svenske nett! Spiller mottaksforholdene virkelig så sinnsykt inn? Det er snakk om en forskjell på nesten 20 timer her, og det ved aktiv bruk, ringte ikke mer hjemme enn jeg gjorde i Sverige. Dette er utenfor min fatteevne, kan noen være så snille å forklare dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå