Gå til innhold

"Crom" effekt maling... hvor kan jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

jeg leter etter en "crom" effekt maling, altså en maling som får ting til å se ut som om de var laget i blankt stål.

 

Jeg fant noe på Biltema, og den hadde VELDIG bra effekt, men var lite egnet til utvendig casemodding siden fargen smitter av når du gnikker på den, og sitter fingermerker når du tar hard i den.

 

Så vet noen der ute om et sted å kjøpe god krom maling (helst i Bergen, men også over postordre) og hvis ikke så nevn gjerne et sted i Bergen som selger høy-kvalitet spraymaling i mer konvensjonelle farger.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nok allerede forsøkt det Sjanten =(

 

jeg prøvde på en bit av kabinettet jeg har sagd ut (jeg har laget vindu på PC'en) og resultatet ble at krom effekten forsvant fullstendig under klarlakken og det ble bare en VELDIG kjedelig gråfarge utav det i stedet =( Klarlakken var også fra Biltema, så det jo være at det er den lave kvaliteten på klarlakken som gjør det, men jeg tror heller jeg vil satse på en bedre krom-spray

 

Som spurt; vet noen der ute om et sted som selger god krom-effekt maling på postordre eller helst i bergen?

 

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ADVARSEL!!!

BILTEMA SIN KLARLAKK SUGER!

 

Jeg har selv, og kjenner flere som har dårlig erfaring med biltema sin klarlakk.

 

Tips:

Kjøp kontaktlim på sprybox, så prayer du det på kabinettet. Så tar du vanlig aluminiumsfolie og klistrer på med den blanke siden ut.

Folien har ikke samme format som toveret, så det blir noen skøter. Men om du "skrokker" folien før du tar den på så kan du lage en ruglete effekt og skøytene synes ikke så godt.

 

Blankere enn det får du det ikke.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-13 22:04, Stigma skrev:

Hei folkens,


jeg leter etter en "crom" effekt maling, altså en maling som får ting til å se ut som om de var laget i blankt stål.


Jeg fant noe på Biltema, og den hadde VELDIG bra effekt, men var lite egnet til utvendig casemodding siden fargen smitter av når du gnikker på den, og sitter fingermerker når du tar hard i den.


Så vet noen der ute om et sted å kjøpe god krom maling (helst i Bergen, men også over postordre) og hvis ikke så nevn gjerne et sted i Bergen som selger høy-kvalitet spraymaling i mer konvensjonelle farger.


-Stigma


 

Grunnen til at det smitter av kan jeg tenke meg er fordi du har sprayet for mye lakk i hvert lag, husk at når du sprayer med chrome :

 

bruk grunnning

matt slip mellom hvert lag (til og med chromen)

tynne lag (viktig)

tørke lenge mellom hvert lag(eller så smitter det av)

ett par lag extra hvis du ikke skal bruke klarlakk (Hvis du bruker klarlakk forsvinner ChromeEfftekten)

Hvis du skal ha ett mere slagfast Finish må du få blandet ut det siste strøket med litt klarlakk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...