Gå til innhold

Modding av Xbox 360, lett?


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Sett litt på modding av DVD-ROM på Xbox 360, men har ikke satt meg skikkelig inn i det. Så derfor lurer jeg på om det er vanskelig. :] Det er vel ikke noen her som har en liten guide eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sett litt på modding av DVD-ROM på Xbox 360, men har ikke satt meg skikkelig inn i det. Så derfor lurer jeg på om det er vanskelig. :] Det er vel ikke noen her som har en liten guide eller noe sånt?

6963913[/snapback]

 

Hei,

Alt er relativt, og alt man kan er jo "lett".

 

Jeg vil påstå at det er ganske lett å utføre, men kan også nevne at hvis du gjør noe feil så kan du ødlegge hele xboxen din.

 

No guts, no glory.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hehe. Er vel egentlig ikke noe problem å gjøre det selv. Men kan vel få en annen til å fikse det for 350-400,-. Men er ikke helt sikkert, må vel kjøpe meg en DVD-brenner også da. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
som tidligere sagt...alt er relativt :)

bør ha brukt en loddebolt før iallefall. Kommer også ann på hva du mener med å modde.

 

Uansett. her er ett greit sted å begynne http://www.xbox-modchips.com/tutorials/beg...odification.htm

 

lykke til ;)

6964008[/snapback]

Det er ikke Xbox jeg snakker om, men Xbox 360. Alt du trenger å gjøre er å koble DVD-stasjonen til pc'n med en SATA kabel og oppgradere firmwaren på den.

Lenke til kommentar

Tror han snakker om dvd modifisering av firmwaren, altså ingen lodding.

 

Uansett, det du trenger er SATA kabel.

Har du hitachi er det værre enn med samsung.

Har du ingen verktøy til å åpne 360en med så vil du få veldig mye stygge "bryte" merker på xboxen.

 

Glemmer du å jorde, kan det gå virkelig galt.

 

Har Du Hitachi er det en del vanskligere enn med Samsungen.

Ivertfall hvis du ikke har det riktige utstyret.

 

Guide finnes på www.xbox-scene.com

 

Trykk på TUTORiALS, så 360, så FIRMWARE DVD

Lenke til kommentar
som tidligere sagt...alt er relativt :)

bør ha brukt en loddebolt før iallefall. Kommer også ann på hva du mener med å modde.

 

Uansett. her er ett greit sted å begynne http://www.xbox-modchips.com/tutorials/beg...odification.htm

 

lykke til ;)

6964008[/snapback]

Det er ikke Xbox jeg snakker om, men Xbox 360. Alt du trenger å gjøre er å koble DVD-stasjonen til pc'n med en SATA kabel og oppgradere firmwaren på den.

6964021[/snapback]

 

My bad. Hender det går litt for fort :p - tenkte med en gang chip modding til xbox. Xbox 360, hva er det ? (ehem...har en selv da, og liker den)

Lenke til kommentar

Hvis man sliter med at windows gjennkjenner dvd rommen ,men bios finner den så anbefaler jeg at dere tester "X360SAM" ,

det er et program som man leger på en usb stikke, og når den er lagt inn og da starter windows på nytt så velger man hvem verson man har(hitachi eller samsung) og så velger man hvem extreme vers man vil flashe med.

Denne har jeg og en kompis brukt på 6 maskiner,

4 samsung og 2 hitachi , fungert 100% hver gang . men har lest på xbox-scene at folk har hatt probleemer med autoflasher.

Men som sagt den har funka veldig bra for oss.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hvor mange ganger skal du poste det der? :p

 

Skal forresten få en fyr til å modde box'n min neste uke, orker ikke å sette meg inn i det selv. :]

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Når Xbox'n din er ferdig modda =Øyvind=, vilke "goder" vil du da ha? Blir det slik at du da bare kan laste ned spill fra internett å laste innpå? ja, mener pirat-kopiering.

 

Eller blir det slik at du kan se film, bilder, musikk osv innpå? Har selv fått til noe slik streaming på min, men det er jo bare at jeg kan spille musikk og se bilder da .. vil ha slik at jeg kan spille spill og jeg :p hehe

Endret av hmz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Nei, å laste ned spill er ulovlig, og da snakker vi ikke om slikt her.

Når du endrer firmware'n på DVD-spilleren i Xbox'n så er det får å kunne spille kopier av dine egne spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...