Gå til innhold

Er det her et bra skjermkort?


TiNuSsS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kortet du nevner er egentlig et 7900GT på AGP, altså 8 flere pixel shadere enn 7800GS (24 vs. 16). Det er 512MB rask ram på det, så klokker du det har du i praksis et 7900GTX på AGP, blir ikke raskere enn det. Bare husk på at for prisen av det kortet kan du heller kjøpe deg et nytt hk og et 7900GT til pci-e. Skal du ha et raskt AGP-kort holder et vanlig 7800GS i massevis.

Lenke til kommentar
Det kortet du nevner er egentlig et 7900GT på AGP, altså 8 flere pixel shadere enn 7800GS (24 vs. 16). Det er 512MB rask ram på det, så klokker du det har du i praksis et 7900GTX på AGP, blir ikke raskere enn det. Bare husk på at for prisen av det kortet kan du heller kjøpe deg et nytt hk og et 7900GT til pci-e. Skal du ha et raskt AGP-kort holder et vanlig 7800GS i massevis.

6963341[/snapback]

 

 

men hvis jeg ska kjøpe meg et nytt hk så må jeg nå ha ny CPU også da ...:S

 

eller ?

Har intel pentium 4 prossesor...

Lenke til kommentar

Her er noe jeg skrev om Bliss 7800GS+ i en tidligere tråd:

 

Vanlig 7800 GS er ikke det raskeste AGP-kortet, det er Gainwards noe spesielle Bliss 7800 GS+.

I motsetning til vanlig 7800 GS-kjerne med 16 pixelpipelines, 5 vertexpipelines og 8 ROPs, så har Bliss 7800 GS+ en fullblods 7900 GT-kjerne med 24 pixelpipelines, 8 vertexpipelines og 16 ROPs - og hele 512 MB GDDR3-RAM! :)

 

Forøvrig har Gainward enda ett Bliss 7800 GS-kort, da uten det lille plusstegnet.

Dette kortet har en fullblods 7800 GT-kjerne med 20 pixelpipelines og 512 MB GDDR3-RAM.

Gainward er de eneste som selger 7800 GS-kort med 7800 GT- og 7900 GT-kjerner som jeg kjenner til.

 

Bliss 7800 GS+ koster rundt 3300,- ifølge prisguiden.

 

Men merk at du kan få nytt hovedkort med PCIexpress og 7900 GT PCIe til ca 2500 - 3000,-, så jeg ville absolutt anbefalt dette framfor et Bliss-kort!

6933506[/snapback]

 

Om du må ha ny prosessor kommer an på om det finnes hovedkort med PCI-express for prosessorsokkelen på din nåværende prosessor/hovedkort. Da er det bare å flytte over prosessoren.

 

Vet du hvilken prosessorsokkel du har nå? Oppgir du dette blir det enkelt for oss å finne et alternative hovedkort til deg dersom du heller går for nytt hovedkort+7900GT PCIe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...