Gå til innhold

Nettverksløsning for et lite foretak


Goosewater

Anbefalte innlegg

Driver et lite foretak og ønsker å sette opp en ny nettverksløsning for pc-er og skrivere på kontoret.

 

Utstyr:

PC1: hovedpc/arbeidsstasjon

PC2: gammel pc - planlagt brukt til ftp eller noe lignende

PC3: bærbar pc

Skriver1: hp color LaserJet 3500 - usb via hp jetdirect 175x til ruter

Skriver2: Canon Pixma ip5200R - koblet til ruter med nettverkskabel

Plotter: hp designjet 130nr - koblet til ruter med skriverkabel. Har en hp jetdirect 500x som kan brukes for å koble til med nettverkskabel.

Ruter: D-Link DI-704P - har 1 wan, 4 lan og en innebygd printerport

 

Status for tiden er at kun 2 pc kan være tilkoblet nettet av gangen (for få porter). Ekstern pålogging fra hjemmekontor fungerer svært dårlig. Det kan være feil innstillinger i ruteren... Det meste av innstillinger er imidlertid prøvd, og tålmodigheten har tatt slutt! Har til tider vansker med å få kontakt med den via webleseren. Den skal derfor ut!

 

Har planer om kjøp av ny arbeidsstasjon, mulig PC2 forsvinner da og erstattes av PC1. Har også tenkt å kjøpe mobiltelefon som har wlan og kan ringe via trådløst nett.

 

Mine ønsker er:

1. Flere porter

2. Gbit nett

3. Trådløs mulighet (for mobil og ev. bærbar pc - canon skriveren kan godt være tilkoblet med kabel)

4. Sikker brannmur

5. Kobling til hjemmekontor som fungerer. VPN?

 

Har ikke funnet noen rutere som er trådløs, har 8 Gbit porter, VPN osv... Vil det fungere greit å ha en Linksys Wireless-G VPN Router m/ RangeBooster ut mot nettet, og ha en 3Com Gigabit Switch 8 innenfor?

 

Er det andre løsninger som vil være bedre? En annen ruter eller svitsj?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

hva med en sofaware boks?

http://www.sofaware.com/general.aspx?boneI...d=142&objId=212

denne har en god brannmur, vpn, dmz og mulighet for og kjøre wireless på eget nett og sette separate regler på brannveggen til det.

vil du ha GB lan så bruker du en liten GB switch i tillegg.

Vpn på denne boksen fungerer meget bra, det beste jeg har sett i det segmentet. send meg en e-post på [email protected] vist du trenger en sånn så kan jeg hjelpe deg, firmaet mitt er checkpoint forhandler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...