Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny sub, bra?


Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At vi noenganger selger en vare for 600-900 kroner og den koster 3.500 et annet sted vitner om igjen at det er billig hos oss.

 

Håper dette er ment som en generalisering og ikke en spesiell kommentar.

De USCarvor sakene skal jeg vedde på ikke koster mer enn toppen 400 i innkjøp ink. MVA... Og gjør de det er det rent ran!

Vær så snill å ikke gi inntrykk av at de er et røverkjøp, det vitner om dårlig produktkunskap.

Det ville bli som at jeg skulle pushe på en kunde en gammel Compaq P233 og påstå at det er siste skrik på gamerfronten...

 

Men for all del, en kan jo finne gullkorn på netthandelen også, skulle bare ønske at dere fjerna alt kinasøppelet som lettlurte, spesielt yngre folk med dårlig råd, bruker opp sparepengene sine på.

Lenke til kommentar

Nåja, bare det at du har bilforsterker inne sier jo sitt til at det er fjøsmekk og hesjestreng som er bra nok for din del, ikke noe galt i det så lenge du er happy med at det dunker og bråker. No offence :)

Men; fact remains, USCarvor stinker jeg tviler på at du får mer enn ~250W RMS @10% THD v/1 kHz ut av den der...

Lenke til kommentar

hei hei, vet ikkje om dette er helt lov....

 

men men, jeg kjøpte en us carvor forsterker, 4kanals 1000w. koster "liksom 3500kr. bare piss.... de prisene som står på uscarvor siden, er bare vas. høye priser som er satt opp slik at det skal se billigt ut på netthandelen.

 

den forsterkeren er skrudd sammen av noen bra og MANGEN dårlige deler. tåler ingenting.... kjørte 4stk 6X9er på den. og den kubbet hver gang jeg skrudde opp volumet. etter en stund kubbet også ene viften. hørte med min bilstereo fagmann, og han sa at us carvor har ett par gode ting, og masse dårlig. den forsterkeren jeg kjøpte er svakere enn en 330w pioneer forsterker!

 

ville bare ikkje anbefale å kjøpe uscarvor forsterker. uansett om du får den billig!

 

mangen ting på netthandelen har god kvalitet. men ikkje alt....

f.eks. en kompis av meg kjøpte et par 6X9, husker ikkje merke, men ett sett med lys i. tror han betalte 2-300kr. kanon gode. han var inne på en bilstereo spesialist å ba de anbefale sub til han. og de var helt sikker på at han hadde subber baki... noe som han ikkje hadde.

 

husk å undersøk først!

 

mener boshman skal være helt greit.

Lenke til kommentar
hahaha! :nei:  :thumbdown:   Har du egentli hatt UScarvor sjøl!!? :p

7000612[/snapback]

 

Nei, av den enkle grunn at jeg sikkert har fikla med lyd og bilderelelaterte produkter siden før du stabba rundt i bleier ;)

Oppgjenom tida så plukker en da opp etpar ting her og der, en kjøper en god del møkk - desverre - og en gjør også noen skikkelige godkjøp.

Slik har det seg at en da få rmed seg litt om hva som er bra eller ikke og slipper dermed å kaste bort penger på ting som ikke er verdt det.

Litt generell elektrokunnskap hjelper også en smule.

 

Vi to har nok totalt forskjellig sammenligningsgrunnlag og som jeg sier, du er sikkert helt happy med at det dunker og bråker men tro meg, det er ikke ensbetydende med at sakene er bra objektivt sett.

 

Da er når du begynner å grave litt i hva som gjør at et produkt er bra eller ikke at aha-opplevelsene kommer.

No offence mann :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det kommer nok lyd ut av den... det tror jeg. Men jeg ville ikke stille opp i DB-drag i den eller SQ-konkurranse med den.  :D

 

Med bilstereo er faktisk slik at du får det du betaler for. :) Jeg ville ikke hatt skyhøye forventninger til den "deren der".

6958380[/snapback]

hm,dette er tydelig et forum for dem som tror dem har peiling ang bilstero,syns dokker vitende heller skal finne dere et forum for tegneserier og diskutere dem istede ,la oss med erfaring innom bilstero vera ifred.har bygd stero siden 1992 so jeg har sett det meste.har bygd opp en golf som spilte 147db og en polo som med en 10 tommer klarte 141db med elementer fra bm audio.samme finner du i netthandelen. :D

Lenke til kommentar

Jasså, hvor mye fikk du av netthandelen for å si det der, hehe :D

 

Joda, BM kan nok spille høyt, men det jeg har hørt låter ikke akkurat pent, det er nå min subjektive mening av det 12" elementet jeg hørte. Husker ikke hva det var for noe, men det hadde sagtakkede riller på surrounden. Det ga meg ikke lyst til å høre mer av det slaget iallefall.

Det er en forskjell på å bare spille høyt og å spille både høyt og pent ;)

 

Er den dB målinga forresten registrert hos dBDragracing.no?

Er tvilsom til alt av målinger som ikke har vært innom Tor Steinar Aamodt og gutta i CAAN.

BM Audio er heller ikke med som godkjent merke der såvidt jeg kan se...

 

Forøvrig så kan du jo ta deg en diskusjon med etpar andre på forumet som har drevet med dette i noen år, de er kanskje ikke dem som skriver mest, men er meget kunnskapsrike og kommer med saklige og meningsfylte innlegg.

 

Hvilken som helst idiot med hang til stavefeil og problemer med tegnsetting kan jo skrive og si at de er ridder av snilefiskens orden så lenge de skjuler seg bak et anonymt nick på et forum. Så min konklusjon er at om dette var et reklamestunt for BM Audio så var det heller mislykket.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Det kommer nok lyd ut av den... det tror jeg. Men jeg ville ikke stille opp i DB-drag i den eller SQ-konkurranse med den.  :D

 

Med bilstereo er faktisk slik at du får det du betaler for. :) Jeg ville ikke hatt skyhøye forventninger til den "deren der".

6958380[/snapback]

hm,dette er tydelig et forum for dem som tror dem har peiling ang bilstero,syns dokker vitende heller skal finne dere et forum for tegneserier og diskutere dem istede ,la oss med erfaring innom bilstero vera ifred.har bygd stero siden 1992 so jeg har sett det meste.har bygd opp en golf som spilte 147db og en polo som med en 10 tommer klarte 141db med elementer fra bm audio.samme finner du i netthandelen. :D

7136829[/snapback]

 

Jeg sier ikke jeg har veldig mye peilling. Jeg bare viderefører mine og venners erfaringer med billig-stereo. Jeg lærer mer om bilstereo hele tiden dog mest fra bilforumet.net.

 

Jeg takker for at du kommer med erfaring, det er jeg glad for. MEN, jeg likte ikke at du var såpass spydig i posten. "La oss med erfaring være ifred", hva? Jeg får ikke lov å poste mine kommentarer fordi jeg ikke er fordi jeg ikke har 10-år med erfaring? :thumbdown:

 

Jeg skulle til å kommentere en del andre ting i posten din, men så leste jeg gjennom posten til Jalla og jeg tror han dekket alt jeg hadde tenkt å si i de to siste avsnittene hans. :whistle:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Hei:)

 

Slo netopp til på netthandelen, og kjøpte denne ...

 

Mitt spørsmål er egentlig bare; duger den? :p

6958340[/snapback]

 

 

Halla! jeg kjøpte den subben for en stund siden på nett handelen byggde en kassse selv og d dirra godt i alle krokene i bilen... men d e jo seff ikke den beste wooferen du får... men helt grei hvis du skal ha en ok sub... ;)

Lenke til kommentar
Det kommer nok lyd ut av den... det tror jeg. Men jeg ville ikke stille opp i DB-drag i den eller SQ-konkurranse med den.  :D

 

Med bilstereo er faktisk slik at du får det du betaler for. :) Jeg ville ikke hatt skyhøye forventninger til den "deren der".

6958380[/snapback]

hm,dette er tydelig et forum for dem som tror dem har peiling ang bilstero,syns dokker vitende heller skal finne dere et forum for tegneserier og diskutere dem istede ,la oss med erfaring innom bilstero vera ifred.har bygd stero siden 1992 so jeg har sett det meste.har bygd opp en golf som spilte 147db og en polo som med en 10 tommer klarte 141db med elementer fra bm audio.samme finner du i netthandelen. :D

7136829[/snapback]

Hvilken klasse ?

Hva slags utstyr og hvor mye ?

Hva slags måleutstyr ?

Hvilket år ?

Endret av re-load
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...