Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CHKDSK henger seg opp


Anbefalte innlegg

Tidligere idag var det en som lånte pc-en min. Pc-en hang seg plutselig opp, og vedkommende gjorte den fatale feilen å skru av maskinen med knappen bakpå, ved strømforsyningen. Når maskinen så starter opp igjen, kjører windows CHKDSK. Det er greit nok, men på trinn to av tre henger den seg opp på 22%, og der har den stått i flere timer nå. Hva skal jeg gjøre? Vil hele disken bli ødelagt dersom jeg avbryter chkdsk ved å skru av maskinen igjen? Eller er disken ødelagt uansett?

 

Sånn ser det ut, bare at det står "22 prosent ferdig" nederst, og sånn har den stått i flere timer.

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=99340

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tidligere idag var det en som lånte pc-en min. Pc-en hang seg plutselig opp, og vedkommende gjorte den fatale feilen å skru av maskinen med knappen bakpå, ved strømforsyningen. Når maskinen så starter opp igjen, kjører windows CHKDSK. Det er greit nok, men på trinn to av tre henger den seg opp på 22%, og der har den stått i flere timer nå. Hva skal jeg gjøre? Vil hele disken bli ødelagt dersom jeg avbryter chkdsk ved å skru av maskinen igjen? Eller er disken ødelagt uansett?

 

Sånn ser det ut, bare at det står "22 prosent ferdig" nederst, og sånn har den stått i flere timer.

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=99340

6953008[/snapback]

Hvis den ikke gir seg kan du prøve resette cmod..jmf. med hkmanualen.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Disken blir ikke ødelagt at at pcen blir avslått eller chkdsk blir avbrutt.

 

Det er nok disken som har skadede sektorer eller mer sannsynlig noe feil i strukturen til partisjonen. Jeg anbefaler at du avbryter og går videre. Så forsøk med å redde alt innholdet, og så formatére partisjonen.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...